Gå til innhold

Kan hele familien legge om kosten til generell lavkarbo kost?


Evitamor

Anbefalte innlegg

Det meste er jo å få tak i på markedet nå. Lavkarbo pasta, brød, godteri, drikke osv. Har lurt på å handle inn en del, skal endre kostholdet mitt, men kan jeg endre hele familiens. Eller er det ikke bra for barna? De er 1 og 3 år.

Kom over en nett butikk www.lavkarbojentene.no. Her kan man jo få kjøpt det meste :)

 

Jeg er i gang på å endre kostholdet mitt nå, skal ned 20 kilo. Jeg er 1.60 høy og 80 kilo. Selvtilliten er ikke på topp for å si det sånn. Jeg liker ikke å trene, så kostholdet må endres. Skal sykle og gå turer ved siden av.

Tenker ikke å gå en spesiell kur, men har tenkt på å lese dr. Lindberg sin bok. Må få litt bedre oversikt over hav jeg kan spise og ikke spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn trenger generellt mer karbohydrater (energi ) enn voksne-

De vokser og bruker kroppen dobbelt så aktivt som oss-

Barn skal IKKE spise lavkalori, men grunnet dagens skjulte sukkerfeller kan man være litt obs-

Vi lever typisk lavkarboliv, men det er ikke slik at barnet kun får en potet eller en neve med pasta- Det får så mye mat det vil , men det er klart at man skal sørge for en ballanse på tallerken- Alltid grønt og alltid godt med protein. Lag maten fra "scratch" og la ungene delta på matlagingen - Da er det større mulighet for at de spiser det også. Aldri si at nå skal det bli endringer.. Bare gjør det, det er mitt råd.

Kutt på bakevarer, kjeks, halvfabrikata, småspising m.mer

Jeg anbefaler deg å lære om kosthold- Ikke les en ting og hold deg til det.

Det er viktig å få med seg litt fra alle slik at man får litte breddesyn når det kommer til kosthold - Fredrik Paulun er min guru, mye bra og underholdene fra han- Mener jeg leste en bok av han for noen år siden om Barn og kosthold - (Litt usikker, det har blitt endel bøker kan man si.. ) Han er forsker og Sveriges svar på Kari J. bare myyyye mer spennende å komme med..

 

Lavkarbopikene kjenner jeg godt til og der er det mye bra!

Lykke til da.. Alltid moro med nye vaner på på bordet!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.s... Selve produktene er ikke noe farlig for barna, men les alltid på etikettene. Barn under tre år skal ikke ha søtningsmidler..

Personlig har det vært nei-nei her i huset til en alder av 6 år.. bare for å være på den sikre siden...

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hele familien kan -med fordel- gå på generell lavkarbo. Spesiellt når vi taler om mat og drikkevarer. Unngå det meste av kunstige søtningsstoffer.

Det finnes mange bøker om dette. Sjegg også www.lavkarbo.no

Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! I dag er det en uke siden starten på mitt nye liv. Skuffer og skap er tømt for "neimat" og fylt igjen med "jamat" Jeg går ikke på ketolyse kuren, men ser ikke bortifra at jeg er i ketose. Jeg spiser generell labkarbo mat og har Lindeberg som veiviser, er litt strengere enn han.Har lest boka til Anne M Lystad - Endelig Slank og fant mye inspirasjon der. Ser ut som familien også trives med nye og spennende matvarer. Jeg fokuserer på hva jeg KAN spise, ikke hva jeg ikke kan spise! Startet på 81 kg . i dag 78,1 kg :) (-2,9kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...