Gå til innhold

Veksttavik.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I mitt tilfelle var det feil målt av lege, bytta lege, så var alt normalt .

Det var ganske mye feilmålt også, hele 24 % tilsammen på 3 målinger på 3 ukers periode,. Gikk fra +8 til -2 til - 17% på 3 kontroller. Da hun nye legen tok over viste det seg at det hele var en regnefeil i følge legen.

Jeg satt meg inn i avvik i mellomtiden, og årsaker som det kunne være.- Det var mye,,

Blant annet dårlig flow i navlestrengern, blodpropp i morkake, løsning av deler av morkake, svangerskapsforgiftning,

Det beste du kan gjøre er å ligge i ro, drikke mye vann, og følges opp med kontroller på måling av babyen og flow i navnestrengern.

Veksavvik som er over -30 vurderes som at man bør ta ut barnet snarest,i følge legen jeg var hos.

Er det mye vekstavvik hos deg?

Lykke til.

I 2 av 3 svangerskap hadde babyen vekstavvik, og i mine tilfeller var det dårlig næring i morkake. Mellomstemann hadde på slutten 33% avvik, og da ble fødselen satt igang. Han ble født 15 dager før termin og veide 2500 gr.

Minstemann ble tatt med keisersnitt i uke 34 pga svangerskapsforgiftning, men han var også liten, 1800 gr. De undersøkte morkakene og det var flere infarkt i dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...