Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at jeg er etterlyst, og det er veldig koselig at dere tenker på meg. Tusen takk:)

Jeg har ingen jubelrop og komme med fordi testen var negativ i natt/morges dessverre:( Nok et forsøk som ikke lyktes:(

Har tenkt og tenkt og tenkt i dag på HVORFOR! Disse negative forsøkene går også mer inn på frøyamannen enn han sier, tror jeg. Han har vel ikke helt gitt opp enda før han har blodprøvesvaret i handa, så har fått klar beskjed om at han inntil videre behandler meg som gravid....Vi er med andre ord ikke helt samsvarte i dag for jeg har gitt opp denne runden.

I morgen skal jeg sende mail til Alicante, og faktisk også til AVA i Finland og spørre om tid for neste forsøk. Kan ikke gi opp enda. Får også ta et overblikk over kontoene og sjekke ståa, men tror nok at ikke pengene skal hindre oss riktig enda. Får låne litt av sparepengene som egentlig skulle gå til hus eller hytte:) De går jo uansett til en god sak:)

Har vel også vært mer inne på tanken i dag i forhold til og bli fosterforeldre. Er ikke klar for og gi opp ED enda, og dermed må adopsjon vike en stund til. Fosterforeldre-tanken er noe jeg har lekt med en stund, men ikke nevnt med et ord til Frøyamannen. Skal sjekke litt rundt og så nevne det for han. Aner jo ikke hva han vil tenke om det, men det vil vise seg. Noen som har erfaring i forhold til fosterbarn eller vet noe om det?

Ingen gode nyheter fra meg i dag altså, men jeg har ellers hatt en fin helg med turer hit og dit:) Nå står jeg her med 15 liter jordbær og 4 kg blåbær som skal syltes, samt en fotballkamp mellom Tromsø og RBK på tv-en min, så jeg har nok og henge fingrene i:)

Dette ble langt, men det får så være:) Hvordan har helgen deres vært??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEEI!!!! Jeg hadde forventet å se et jubelrop fra deg! Men ikke avskriv alt før du har svar på blodprøven da! Det er vel det sikreste tegnet på om det ikke har gått bra denne gangen heller.

Men må virkelig si at jeg beundrer deg som allerede er i gang med videre planlegging! Det virker som du er veldig løsningsorientert og tenker framover i stedet for å gi opp!!!! All ære til deg!

Min helg har gått med til å shoppet mye gardiner og hengt opp og vært på jentefest i går. Nå ser jeg bare fram til å begynne spray om en uke. Men mest sannsynlig er vel el rundt hjørnet og har jo fremdeles ikke gitt opp håpet på at vi kanskje kan få det til på egenhånd, så har ikke ligget på latside de siste dagene :)

Skrevet

Heisann!

Det er trist å lese at det trolig ikke gikk bra for deg denne gangen heller....Men, bra er det at dere ser fremover og tenker alternativer :-)

Når det gjelder fosterbarn så har jeg jobbet med noen av de som det har gått bra med og mange av de som det ikke har gått fullt så bra med.

Jeg har gjort meg opp noen tanker om hva som gjør at noen fosterforeldre (og fosterbarn!!) får det til og at andre gir opp...

Jeg prøvde å sende deg en pm men det gikk ikke. Dersom det er noe du lurer på og har lyst å spørre så er det bare å ta kontakt :-)

Skrevet

Turbo; du har mye og se frem til:) Krysser fingre og tær for at dere plutselig blir gravide på egen hånd:)) Høres ut som du har hatt en fin helg:))

ikø29; jeg lurer på ALT:) Postkassen min var full, men nå har jeg ryddet den og er klar for en PM:) Vil veldig gjerne høre erfaringer og tanker:)

Jeg selv er NØDT til og tenke alternativer, og se fremover. Sist tillot jeg meg og gå helt ned i kjelleren, og aldri mer, sier jeg. Redd jeg ikke kommer meg opp igjen. Nå må jeg begynne og leve, og ikke sette livet mitt på vent. Alt har dreid seg om hormoner, penger, nye forsøk, vente på mail, på donor på etc etc. Nå er det nok av den slags!

Skrevet

Frøya, jeg har fulgt din historie med spenning og stille håp for deg, og det var derfor utrolig leit å lese om den negative testen du har fått:((

Ass befruktning er knalltøft når det virkelig butter mot - og dette hadde du ikke fortjent denne gangen.

En dag må det være din tur også - og du er så tøff at du kommer til å greie det, men veien dit er nesten mer kronglete enn hva som burde vært mulig og lovlig.

Det er lite jeg kan si som vil trøste deg, men jeg får sende over en stor trøsteklem og samtidig berømme ditt store mot og gode hjerte du viser ovenfor andre her på ass befruktning!

Skrevet

Kjære Frøyavennen.

Jeg vet desverre hvor du er nå,og litt om veien videre.

Jeg håper og tror at du og mannen finner nytt håp og nye midler,

og at resultatet neste gang skal bli mere å skryte av.

Jeg er fremdeles i heiagjengen,det skal du aldri tvile på.

Jeg tenker på deg vennen-

og håper alt snur seg deres vei snart !

Klemmer

Skrevet

Hei Froya,,

Det var jo ikke den beskjeden jeg ville se ;-( Haape det var din tur naa..

Maa si jeg beundrer deg veldig da snuppa..Du virker som du er ved saa utrolig godt mot.. Bra du klarer aa vaere positiv da..

Vi kikker og paa alternativer som nevnt foer..Selv kikker vi paa adopsjon, men vurderer om vi skal ta en privat runde foerst.. Mye styring som maa til foerst da...

Naar det gjelder fosterbarn etc, saa kjenner jeg folk som er fosterbarn og kjenner folk som har fosterbarn..

Det er jo ett fint alternativ, men, det kan vaere tungt, da disse barna har vaert igjennom mye rart (som regel). Saa man maa vaere sterk (og det virker det jo som du er da) og ha mye aa gi, baade av tillit, kjaerlighet og taalmodighet...

Skrevet

Hei Frøya,

så utrolig trist da. Er alt håp ute, har du fått svar på blodprøven?

Klem

Skrevet

Tusen takk for støtten, jenter:))

Jeg har i dag mailet med klinikken etter at blodprøvesvaret i går utelukket all håp for at testen på søndag viste feil:) Jeg starter med Trisekvens i slutten av denne uken. Det betyr at innsettingen blir rundt uke 39 (slutten av september).

Må prøve og planlegge dette så godt som jeg bare kan for Frøyamannen er bortreist i slutten av uke 38, så håper og styre unna akkurat de dagene:)

Skrevet

Hei igjen,

det var rask oppstart:) Fikk dere egg på frys? Skal dere til samme klinikken nå?

Klem

Skrevet

Hei Mille:)

Ja, glad for og få starte opp så raskt:) Ingen egg på frys dessverre. De hadde ett under observasjon, men det bukket under, så av hele 14 egg var det kun to som dugde.

Vi skal til samme klinikken nå selv om vi har litt lyst og dra tilbake til Finland. Den gangen vi dro derfra trodde vi gresset var grønnere andre plasser, men dette har jo vist seg og ikke stemme. Det eneste som er litt synd med Finland er den laaaaaaaaaange ventetiden. Har dog sendt de en mail og spurt om hvor lang tid de vil bruke på og skaffe oss en donor, men ikke fått svar enda.

Du er litt foran meg i løypa, men jeg kommer etter:)) Denne gangen skal vi lykkes, Mille:)

Klem

Skrevet

jeg beundrer dg Frøya, det er så mye futt og energi i dg:) Du kommer nok til å dra dg nytte av det Trist at det gikk som det gikk, men det er bra at dere kan starte så snart igjen

Skrevet

Veldig leit å lese Frøya, synes du er utrolig uheldig med donorene din som aldri får egg på frys...

Stooooooooor trøste-klem fra meg

Skrevet

Synes det er så utrolig trist at det ikke gikk denne ganger heller for deg. Neste gang MÅ det bare gå din vei.

Klem

Skrevet

Tusen takk, snøfilla og Chaiemae:)

Frøyamannen spesielt er kjempefrustrert over at det nesten aldri blir egg på frys... Jeg synes det er fortvilende, så denne gangen skal vi be de bruke en donor de kjenner godt, og som produserer "mange" kvalitetsegg. Kanskje det kan gi oss fryseforsøk?

Klem

Skrevet

At det ble så lite uttelling av 14 egg er ikke bra. Jeg er jo "gammel" og får lite egg men tre av tre var bra nå sist. Regner med at donorene er unge damer så da burde man kunne forvente mer.

Skrevet

Kjære, kjære Frøya.

Her kommer jeg tilbake fra ferie, og rett inn på nettet for å se etter glameldingen fra deg..... ble veldig trist nå. Ja man kan jammen stille spørsmålet HVORFOR????? Det har også jeg gjort mange ganger.

Vi trodde jo at det denne gangen skulle lykkes for dere...! Nei, det er tydeligvis ikke alt man skal forstå.....

Jeg har også vært inne på tanken på fosterbarn, men har forelpøig satt det til side. Jeg vet jo at dette er barn man blir glad i, og jeg vil derfor ikke utsette meg for å få barn som kanskje blir hos meg en periode for så å forsvinne igjen....Vet at mange fosterbarn blir i fosterhjemmet hele oppveksten, men det vet man jo ikke.

Jeg ønsker å gi kjærlighet og omsorg til fosterbarn som trenger ett nytt hjem, men ikke som en erstatning for "egne" barn. Men fosterhjem etter at jeg har fått egne barn og de begynner å bli store....JA GJERNE! I tillegg tenker jeg litt på at fosterbarn trenger ekstra omsorg og grensesetting, ikke foreldre som har full fokus på å få "egne" barn (det krever jo en del energi...)

Jeg vet ikke om jeg har realistiske oppfatninger om det å ha fosterbarn, men det er nå sånn jeg tenker.

Derimot vet jeg at du, Frøya, er et fantastisk menneske, full av kjærlighet, omsorg og pågangsmot. Er det noen som kan klare å kombinere dette 100%, er det deg!!

Stor klem til deg!

Skrevet

Dette var kjedelig å lese, Frøya :o(

Synes dere har hatt maks uflaks så langt. Håper det snart snur seg for dere også. Veien fra himmel til helvete er ikke lang i denne prosessen, så det er godt at du klarer å finne løsninger midt i alt det triste. Det har hjulpet for meg.

Skrevet

Tusen takk for støtten:)

I går var jeg et lite tastetrykk fra og melde oss inn i adopsjonsforum.... Det er det adopsjonsbyrået vi har valgt, og landet blir mest sannsynlig Sri Lanka da det er det som passer best for oss. På en måte vil jeg bare legge hele ED-prosessen på hylla og gå for adopsjon, men på en annen måte så vil jeg ikke gi opp riktig enda...

Fosterbarn-tanken har jeg slått litt fra meg. Har lest litt mer om det på nettet, og det passer vel ikke helt for oss akkurat nå. Vi skal flytte om ca halvannet år, og da vil vi få en bosituasjon som passer for og fylle huset med unger som trenger oss:)

I dag fikk jeg mensen på et sjeldent besøk, og det betyr oppstart på Progynova 31.august:) Ca. 20 dager senere er jeg nok en gang ruger forhåpentligvis:)

Lita, nå heier jeg på deg!! Jeg håper så inderlig at du lykkes nå!

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...