Gå til innhold

Urinveisinfeksjon!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nok litt sent, men et tips er å ta tranebær med en gang du kjenner det sammen med masse drikke.

Jeg har vært veldig plaga og er ikke så glad i å ta antibiotika hvis jeg kan la være. Etter tispet med tranebær klarer jeg ofte å ta knekken på den selv. Tranebær gjør at det blir så surt miljø for bakteriene at de dør. Mange drikker vann med sitron i også.

Jeg får er også på kanten til å få urinveisinfeksjon nesten hele tida. Det er utrolig slitsomt. Våkner om morgenen med ubehag og vondt når jeg skal tisse, men heldigvis har det gått over ganske fort som oftest. (Etter noen timer). Jeg skal også kjøpe meg tranebær! Hvor kjøper man tranebær?

Jeg er svært plaget med uvi dette svangerskapet. Skal begynne på min 4. kur nå..

Drikk masse væske.. jeg mener skikkelig mye:P Gjerne appelsinjuice og slikt. Vann er bra. tiss ofte så ikke urinen ligger å godgjør seg lenger enn den må:P

Annonse

Var hos legen i stad å fikk påvist urinveisinfeksjon,å da fikk jeg pencilin som jeg skal gå på i en uke..Det startet på lørdag,å har ikke blitt bedre..I dag har jeg sletet veldig med at jeg har hatt smerter i magen og ryggen,litt lignende mens smerter,bare mer ubehagelig..Så vidt jeg orka å gå el. noe..En vennine av meg sa jeg burde ringe føden angående det.For hørt at vis det går opp i magen så kan det fremkalle rier,det hadde skjedd hos ho,å hun måtte ligge på sykehus på overvåkning..Nå føler jeg at smertene i magen har gått bort,men kjenner det litt i ryggen.Ryggen kan ha noe med at jeg har ligget på en vond reiseseng i natt,men ikke reagert på den før..Hva bør jeg gjøre??

Er av den typen som tar alt alvorlig og at det er bedre å sjekke seg en gang for mye enn en gang for lite!!

Takker for svar:)

Du kan ha fått nyrebekkenbetennelse, men da hører feber med. Har du det? De finner ut om du har dette ved en urinprøve.

Eller så kan det hende du ikke reagerer på pencilinkuren og må bytte til en annen kur.

Jeg hadde nok tatt meg en tur på legevakta eller en tur til legen i morgen tidlig med en ny urinprøve.

Takk for svar alle sammen:)

Nettopp vært på sykehuset,der tok de kjempe godt vare på meg..De sa at det ikke var rart jeg hadde hatt så vonde smerter..Tok urinprøve å sånn,å fastlegen min hadde gitt meg feil mengde pencilin,så fik mer på sykehuset:)Ordentlig flinke:)

Tok UL også,å alt var bra med jenta vår,fikk mye finere bilder nå enn på de 2 andre UL vi har vært på:)Kjempe fornøyd med det..De tok tak i det med engang:)

Så må si meg veldig missfornøyd med fastlegen min:(

Ja,er utrolig glad for det..For igår kveld/natt så ble smertene 10 ganger værre,aldri hatt så vondt før..Så ringte til føden å spurte om det var normalt å få så vondt,men det var vist det:/

Hadde je ikke gått til legen eller noe,så hadde jeg trudd at noe alvorlig galt hadde skjedd,for den smerten var ille.

Men,nå tror jeg at jeg er på bedringenes vei:)

Trodde ikke Uvi kunne gjøre så vondt i rygg og mage altså,huff:(

for litt over ett år siden lå jeg å vrei meg i senga av smerte. Hadde så vondt.. følte jeg måtte spy om jeg beveget meg en millimeter..

Typen tvingte meg på legevakta, og jaggu så hadde jeg uvi.. Aldri vært så¨lettet før som etter kuren:D

Annonse

Ja,det er bra det fins midler som gjør at smerten går over.Å at det ikke er noe farlig..Aldri hatt Urinveisinfeksjon før jeg,så ble litt bekymret i går når jeg fikk slike smerter..Har liksom aldri hørt noe om smerter i mage å rygg,bare at man får vondt når man tisser,å må på do ofte..Så var en ubehagelig opplevelse:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...