Lukkelukken og bebibror Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Ja, saken er: For tre uker siden bestilte vi tur til Spania med et vennepar av meg og kjæresten. Og barnevakt var ordnet før vi bestilte, det var mammaen min som skulle passe de fire første og de to siste dagene, mammaen til typen da dagene mellom der... En uke tilsammen da. Vi skrev en liste til mammaen min, for dere skjønner det, at ALT vi gjør mener hun er feil. Hun lovet å følge listen vi hadde laget, men istad, ble det DEN kranglen mellom henne og meg, fordi hun brått skal "fikse og ordne på alt vi gjør feil av rutiner og alt". Det nekter jo jeg, men da sier ho bare "javel, så avbestill da vel". Akkurat som hun vil at vi ikke skal dra. Lillemann er 7 mnd. Greia her nå er, skal jeg dra, eller skal jeg ikke? Har veeeeldig lyst til å komme meg på ferie, det hadde vært veldig bra for oss, men klarer ikke tanken på at han skal være der å bli helt "ødelagt", hvis dere skjønner! Er helt fortvilet, det venneparet trenger svar NÅ, for om ikke vi kan spør de noen andre. Det er bare en uke til flyet tar av til Spania, og jeg klarer ikke glede meg på grunn av henne! Skal - skal ikke?? RÅD!!!!
tertilus Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Hm, vanskelig den der... Tror kanskje jeg ikke hadde kost meg noe særlig på turen ettersom jeg hadde tenkt for mye på hvordan det går hjemme. Går det an å ta med barnet, eller? Tror jeg heller hadde vurdert det. Lykke til med avgjørelsen
Lukkelukken og bebibror Skrevet 3. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2008 Nei, jeg vil ikke ta han med ned til den varmen som er der nede... Han har jo så vidt klart seg når det har vært 25 grader her hjemme. Åh, jeg vil så gjerne begge deler, dra og være hjemme!
Poteto Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 hva med å få en annen barnevakt? svigers kansje? at dei passer hele uken i stedet.?
Lukkelukken og bebibror Skrevet 3. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2008 Hadde selvfølgelig vært det beste, om hun ikke hadde jobbet...
Gjest Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Det er vel begrenset hvor mye "ugang" moren din klarer å gjøre på så få dager. Hun er sikkert glad i babyen deres og siden du har vurdert henne som barnepasser i utgangspunktet må jeg anta at hun er godt skikket til å være barnevakt selv om dere er uenige om en del ting. Hva går uenighetene deres ut på? Sentrale temaer er vel mat og søvn?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Hei. Jeg skal snart til spania 1 uke uten barn. Skal ikke ha ferie fra barnet,men en tur med min samboer. + at jeg var nok litt tøff da vi bestilte turen. Vi bestilte før barnet kom. Jeg har angret og angret i mange mnd`er. Men nå er jeg klar for og reise.mentalt... Jeg hvet mitt barn blir godt ivaretatt hos hans besteforeldre. De kjenner han godt og han de. Han har eget rom der og de respekterer mine regler og rutiner. Hadde jeg ikke hatt den tryggheten hadde jeg ikke reist.Så jeg skjønner veldig godt ditt problem. Dersom du ikke føler deg komfortabel med din mors rutiner,avbestill. Kan du legge det på hylla og ta det når du kommer hjem,reis. Skjønner også at du ike vil ha din sønn med. Har familie der nå,i skyggen er det 35 grader. Eksperter anbefaler at barn under 1 år skal ikke reise til syden i heteperioder. Men når det er sagt,jeg kommer aldri til og reise uten barn igjen!!ALDRI.Men thats me.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 3. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. august 2008 Huff, jeg blir ikke noe klokere jeg... VIL så gjerne begge deler. Men jeg er usikker på om mamma kommer til å gjøre som vi sier etter vi har dratt. Og jo, hun gjør "ugang". Hver gang jeg kommer etter at han har passet han i noen timer griner han og er sinna som bare det, trøtt, og klarer ikke roe seg. Hun mener nemlig det, at han skal få melk på flaske - I SENGEN! Vi mener at han ikke skal det. Han har begynt å få tenner, og har han ikke fått flaske i sengen før, så trenger han det HVERTFALL ikke nå! Vi er uenige om absolitt alt, selvom helsestasjonen er på min side, så er hun fortsatt uenig (har tatt det opp med de for å se hva de mener). Nei, dette er ikke lett
plums Skrevet 3. august 2008 #9 Skrevet 3. august 2008 Jeg syns du skal dra. Så lenge du vet at hun passer på ham, og holder ham glad og hel. Det blir uansett tøys med rutiner, det er ikke så lett for andre å gjøre akkurat som foreldrene uansett om de prøver. Det er bare en uke. Kos deg!
Lille, bolla & mamma Skrevet 3. august 2008 #10 Skrevet 3. august 2008 Jeg ville ikke dratt. Hvis han er urolig og sliten og ukomfortabel etter å ha blitt passet av henne noen timer, kan det umulig bli noe trivelig å være der i flere dager! Og hvis dere er uenige om alt og ikke har respektert din måte å gjøre ting på til nå, kommer hun nok heller ikke til å gjøre det mens dere er bortreist. Og du kommer vel til å være urolig mens du er på ferie hvis du er så usikker allerede nå....
endelig mamma t 2 :) Skrevet 3. august 2008 #11 Skrevet 3. august 2008 Hmm... Jeg hadde nok blitt ganske forbannet om mamma/svigermor nektet å følge mine rutiner, men så er jeg en ganske egenrådig dame som vet best Synd at ikke svigermor kunne passe hele uka. Nytter det å sette seg ned å snakke sammen på en ordentlig måte? Forklare for henne at det sårer deg at hun ikke stoler på at du vet best, og at du kjenner barnet best og vet hva som er best for han. Skikkelig kinkig situasjon det der :S Vet ikke hva jeg skal rå deg til. Jeg er så sta at jeg hadde nok avbestilt og blitt sur, men man taper jo egentlig bare på det. Lillegutten din klarer du nok fort å få "stell" på igjen etter ferien
Lukkelukken og bebibror Skrevet 3. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 3. august 2008 Ja, gjett om jeg blir forbanna Men det nytter ikke å snakke med henne, jeg har prøvd MASSE, for at vi skal få til denne turen. Det så ut som det skulle funke helt til istad...
ett til! Skrevet 3. august 2008 #13 Skrevet 3. august 2008 ja men herregud,hva er viktigst her???at du skal få deg en etterlengtet ferie sammen med samboer og venner eller at gutten din blir passet av mora di som ikke kommer til å følge din måte å ta håndtere gutten din på??om jeg skulle ha passet et barn i noen dager,villet jeg ha prøvd å etterkomme foreldrenes ønsker,men helt sikkert også gjort det jeg tror og føler er best! tror du ikke mora di bruker sunn fornuft når det kommer til gutten din??det er tross alt barnebarnet hennes! og om du ikke tror at hun kommer til å gjøre en god jobb må du bare holde deg hjemme og drite i ferien,for du kommer ikke til å tenke på noe annet enn mora di og alt "ugangen"hun kommer til å finne på i stakkars fire dager. hvorfor kan du ikke bare ta med sønnen din??ja,det er varmt i spania,men skal dere til kysten så er det bestandig en liten bris ved stranda,og om han er i skyggen klarer han da å takle det bra vel??da får du iallefall både i pose og sekk!!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 3. august 2008 #14 Skrevet 3. august 2008 Reis til syden! Idiotisk av din mor å ikke gjøre som du sier, det skal være sikkert og visst, men jeg hadde ikke avbestilt pga at hun kommer til å gi flaske i sengen. Det klarer du nok å venne ham av med når du kommer hjem igjen. Så lenge du vet at han kommer til å ha det fint er det vel bare å reise. Både han og dere foreldre har nok godt av en liten ferie. Ungen blir helt sikkert ikke "ødelagt" )
sofieb Skrevet 3. august 2008 #15 Skrevet 3. august 2008 Faen så mange prippene damer her! Du skal være glad for at mora di gidder å passe han en hel uke i utgangspunktet synes jeg. Tror det kommer til å bli nok av problemer i den familien etter hvert, det er ALLTID litt ekstra kos hos besteforeldre, sånn er det bare! Men må si at jeg synes litt synd på deg, hadde jeg hatt et sånt forhold til mora mi, "så avbestill da" (høres ut som dere er søsken!), så hadde jeg vært deppa! Når man passer en unge en hel uke, greit nok - det er greit å vite hva og hvordan ting blir gjort hjemme, men man må få gjøre ting på sin måte - ellers kan en uke bli utrolig lenge! Viktigste er at de koser seg sammen Dra til Spania og kos dere, glem alt hjemme, så lenge bebis har det bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå