Gjest Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Har mistet babybjørn selen vår. Leste i magasinet igår om bæretøy og har lyst å kjøpe ett til sønnen min. Han liker å bli bært, men veldig glad i å se og følge med. Noen som kan anbefale noe da?
fanta Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Jeg bruker mei tai definitivt mest! Bærer ettåringen min på ryggen i den, og det er helt fantastisk. Han elsker å sitte høyt der oppe og følge med. Blir alltid rolig og blid da. Bærer han også på magen av og til, men det er som regel hvis han trenger trøst og skjerming. Han sitter kjempegodt i den, ergonomisk riktig med knærne høyere enn rumpa og støtte helt ut i knehasene. Og den er lett å knyte på seg, og belaster rygg og skuldre veldig lite. Så hvs du skal ha bare ett bæretøy, så anbefaler jeg mei tai, helt klart. Den kan også brukes helt fra nyfødt-alderen, så kjekt å ha hvis du planlegger flere barn :-). Jeg har også sjal og slynge. Sjalet er utrolig behagelig, men det er litt mer "knøvlete" å få seg, og det passer ikke alltid så godt med en utålmodig og sprellende ettåring. Ringslynga er lett å få på seg, men ikke så behagelig nå som han er blitt så tung. Så den bruker jeg mest hvis han vil mye opp og ned f.eks mens jeg lager middag.
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Jeg kan anbefale deg en Ergo-sele, det bruker jeg til min gutt som snart er 1 år. Den er lett å få på og kan brukes både på mage, rygg og hofte. Jeg har også en MeiTai som jeg brukte mye før, men den syns jeg ble litt for kort når tassen sovnet. På Ergo-selen er det en hette som lett festes når tassen sovner. Jeg bruker nå Ergo-selen hver dag, da jeg bor i 3.etg i blokk og har dessverre bare to armer. Veldig genialt å bære han opp trappene mens jeg har armene fri til å bære handleposer og nøkler. Brukte også ergoselen på flyreise fra USA i forrige uke. Sjekk www.babyslynga.no
jubaloooo med to stk Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 hei, har en Beco 4th generation bæresele. rååågod. men de selges ikke mer, fordi det kom en oppdatert versjon som det har vært litt trøbbel med. men mulig du kan finne en brukt. Beco'en er inspirert av mei tai og ryggsekkfester, slik at den ser fin ut, men så har den også hoftesele og brystsele som gjør at den avlaster bra. jeg bestilte min fra USA, fikk den like billig som i Norge pga dollaren og salg i US. Vet ikke om den selges i Norge men Lotusbarn har hatt den. Anbefales!
Flittiglise78 Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Bruker ringslynge mye. Veldig lett å sette snuppa oppi - bærer kun på hofta nå når hun er så stor (14mnd), så slynga bruker vi mye i butikken, til og fra bilen etc. Å bære i ringslynge over lengre tid hadde jeg vel ikke anbefalt. I tillegg bruker vi mei tai - denne er kjempefin dersom du skal gå tur eller skal bære barnet en stund. Nå bærer vi som regel på ryggen, eller evt på hofta. Men jeg får enda ikke til å få henne oppi på ryggen alene, så må ha hjelp når hun skal sitte på ryggen. Men det er visst bare snakk om øving. Selv om ringslynga ikke er behagelig å bære med over tid (etter min mening iallfall) så vil jeg absolutt anbefale den - skikkelig god til barn som gjerne vil bli båret i mer eller mindre "passende" tidspunkt ;-). Fungerer som en kjempestøtte ved hoftebæring! Og kjapp å få på og få barnet oppi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå