Gå til innhold

2 uker og urolig ved puppen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er så urolig ved puppen at jeg frykter at hun ikke får i seg nok. Melk har jeg mer enn nok av, så det er hvertfall ikke det som er problemet. Tvert imot - når hun ligger til puppen vrir hun på seg, sparker, veiver med armene og så slipper hun puppen etter noen minutter og da drypper melken videre. Det er faktisk et problem å prøve å stanse flommen... Når hun da prøver å ta puppen igjen så klarer hun ikke helt å få tak fordi melken renner så, og så gir hun opp etter et par forsøk. Dette fører til at jeg blir både frustrert og oppgitt.

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du så mye melk og spreng at puppene er harde? Da kan det være vanskelig for henne å få ordentlig tak. Jeg hadde det helt i begynnelsen, da hjalp det å klemme ut litt melk før jeg la henne til, evt bøye meg fram og lekke litt i en kopp el, slik at puppen ble mykere og hun fikk bedre tak. Ellers fungerer det kanskje å tørke litt av puppen før hun prøver å ta tak igjen, så den ikke er så glatt? Evt legge henne til den andre puppen?

Eller kan det være at du er så "lettmelket" at hun får i seg nok den lille stunden hun ligger der og rett og slett blir fort mett?

Skrevet

Hadde det samme problemet da junior var på samme alder. Det hjalp å melke ut litt melk først så puppen ikke var så sprengt og at strålen ikke sto i full sprut inn i munnen på ungen. Det likte han dårlig, da ble han sint. Det kommer rett og slett for mye og i for stor fart så de små klarer ikke å svelge unna når puppen er så full. Ikke gi opp, blir bedre etterhvert. Lykke til:)

Skrevet

Hvis ikke tipsene du allerede har fått hjelper bør du kanskje tenke på om det kan ha noe med KISS å gjøre...?

Skrevet

Samme her også. Lille tulla bare smatter og sutter på puppen og melka bare renner. Kjente idag at puppene bare ble steinharde. Jeg må pumpe minst en gang om dagen for å få ut all melka. Hun får ikke tak siden de er sprengfulle.

Skrevet

hun kan ikke ha luft i magen da? at det er derfor hun kaver sånn?kanskje hun må få en rap før hun fortsetter?

du kan jo også håndpumpe litt før du gir henne mat igjen sånn at det ikke er så fullt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...