Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Om ein brukar vaskeklutar når ein skal skifte på ungen, går det då med ein til kvart skift, eller er det kun ved bæsjebleier ein treng vaske? Og klutane må vaskast mellom kvar gong dei brukast, ikkje sant? Kor mange klutar til bleieskift er det lurt å ha i hus? Helsing ei som kun har skifta ei bleie i sitt liv...
Gjest dagdrømmer Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Jeg har av og til noen kjappe skift av tissebleier hvor jeg ikke vasker, men stort sett vasker jeg ved hvert skift. Skyller helst stumpen under vasken, så det går ikke mange kluter der... Kluter som er brukt bare ved skift av tissebleie trenger du kanskje ikke å skifte hver gang de brukes. Men til å begynne med har de gjerne veldig ofte avføring (i alle fall mine). Har vel kanskje 10 babykluter, men bruker dem som sagt ikke mye til bleieskift.
semma Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Jeg skyller også stumpen under springen i vasken, tørker bort avføring med toalettpapir som går i do først. Bruker jeg klut, så har jeg laget mine veldig billige kluter selv. Har klippet opp flanells-bleier (billige tøystykker) i passe str, uten å sy opp noen kant. Trengs ikke. Kan vaskes om og om igjen. Annet tips: billige gasskluter på Rimi (10,-) og på Jysk.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 vi har 10-15 kluter til ansiktet og samme antall til stumpen. gul oventil og rosa nedentil. greit å oversikt. kjøpte de for 10 kr stk på obs.
tessa 82 Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Jeg bruker mye Mesoft kompresser til gutten min. Det blir som engangskluter. Bruker kun vann på de, og de er veldig myke... Kjøper de på apoteket. Ellers har jeg kjøpt myke kluter på spar-kjøp. De har også store flanellskluter som jeg bruker som stelleunderlag. Var vel ikke helt dette du lurte på, men da fikk du ihvertfall noen tips
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 mesoft er kjempefint til å ta avføring med, men å kun bruke de til vask synes jeg blir sløsing.
emlyn Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 <<>> Dette er jeg uenig i. Jeg synes det er naturlig å bruke en ren klut for hvert bleieskift og hive de skitne til vask. MEN man trenger ikke nødvendigvis vaske etter bare tiss, ikke hvis bleia har sugd godt og barnet ikke er fuktig. Morgen og kveld holder faktisk. Du kan aldri ha for mange gazkluter... Kjøp 25, minst! Selv bruker vi våtservietter nå (pga stelleplass et annet sted på badet av sikkerhetshensyn, siden de krabber og badet er i andre etasje - et sted jeg aldri er på dagtid). Det er ikke særlig miljøvennlig, men prøver å begrense bruken pluss kjøpe svanemerkede & parfymefri varianter.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Hm, da må jo jeg være dritekkel. For her har vi flanellskluter, og de skifter vi en gang om dagen.
emlyn Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 Hver sin lyst, men jeg ser ikke helt poenget med å vaske tisseromper i det hele tatt hvis man skal bruke samme klut... for da blir de jo ikke helt rene uansett, så da kan man vel like gjerne la være! Slik jeg ser det i alle fall. Men jeg har ikke gjort noe research på bakterieflora i tre timer gamle tissekluter heller. Gjør bare det som føles naturlig. Jeg henger jo ikke dopapiret mitt opp til tørk og bruker det igjen på meg selv heller..... Men som sagt så er jeg ikke akkurat den som steriliserer barnestumpen ved hvert bleieskift uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå