Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Jeg er i 17.uke, lagt på meg 2 kilo, men føler de kiloene har lagt seg mer på rumpa og lårene. Har ikke noe gravid-mage i det hele tatt! Var på ultralyd i uke 13, da var alt fint...redd det har skjedd noe i ettertid, ettersom magen ikke vokser! Skal på ord.ul om to uker, bør jeg sjekke noe før det? Er 1.gang jeg er gravid, så magen kommer kanskje ikke så fort da?
Gjest Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 er ganske flat jeg også. er 18+5 på vei. eneste som har vokst på meg er puppene.. ellers så har jeg bare gått ned i vekt. kjenner masse spark å kan se sparkene.. men magen er ikke å se.. hoftebeina stikker forstatt ut.. men kan se morkaka når jeg ligger på rygger da.. førstegangs jeg også
smiley75 Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Er 17 uker og har heller ikke fått mye mage. Dva jeg var ikke helt flat da jeg ble gravid, og den magen jeg hadde før jeg ble gravid har bar blitt hard nå, ikke større... var gravid for 8 år siden også - så jeg regnes som 1.gangs igjen - og samme var det sist - det tok tid - men magen kom! :-)))
Meg og Bobby Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 jeg er også første gangs gravid og i 17 snart 18 uker. jeg er like begymret som deg. føler at ingenting vokser, verken puppene eller magen. jeg var veldig slank så jeg har vel egentlig fått litt mage. ser bare ut som jeg har spist en stor biff middag eller noe :-) jeg skal på ul den 15 og synes det er så lenge til. har ikke hatt noe ultralyd enda så jeg vet liksom ikke om alt er fint. tenker mye på det... har hørt hjerte et par ganger men jeg skulle gjerne ha sett min lille spire med mine egne øyne. kjenner du noe til han? jeg kjenner nemlig ingenting heller, men jeg har hørt at det varierer og noen kjenner ingenting før uke 20. vi har vel ultralyd rundt samme tid. kanskje vi burde bare ta det litt mer med ro og ikke bekymre oss så mye. det er jo vanlig at første gang kommer magen litt senere. men jeg skulle gjerne kjent noe liv. hva var grunnen til at du hadde en ultralyd i uke 13? virker som det er mange som har gjort det samme så tidlig og jeg lurer på om jeg har gått glipp av noe her.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Tusen takk for svar Jeg tror jeg kjente noe liv for litt over 1 uke siden, bobling og to "spark" men vet ikke om det bare var noe jeg innbilte meg! Har ikke kjent noe i ettertid. Nå om dagene har jeg bare fått ganske vondt på høyre side innimellom, spesiellt når jeg har ligget/sittet stille for så å reise meg fort opp. Jeg skal på ul. den 18, gleder oss veldig! Håper bare alt er greit med den lille. Tror jeg kommer til å ringe jordmor i morgen, høre med henne om hun kan lytte etter hjertelyd en av de nærmeste dagene. Vi tok privat ul, fordi vi ville se den lillle spiren, og da anbefalte de rundt uke 13, siden de da kunne sjekke nakkefolden samtidig. Tror ikke dette er noe "alle" gjør, så du har nok ikke gått glipp av noe. Ja, vi burde kanskje ikke bekmre oss så, og heller nyte at vi er gravide! Lykke til videre (HI)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Jeg får større mage etter trening... Er det noen andre som gjør det? Og steinhard livmor/mage etter kos...
Gjest Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Jeg er kommet til 19+2, og har ikke mye til mage jeg heller. Den fettkulen jeg hadde, har fått en litt annen fasong. Men jeg bekymrer meg ikke. Magen kommer nok.
Blomst-83 Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Hei... Ser det er mange som ikke har fått mage enda... Vet ikke helt om jeg skal være gla for min mage, ser nemlig ut som jeg er mye lenger på vei enn mine 17+2... Magen begynte å vise allerede ved uke 12, og jeg har lagt på meg over 10 kilo gjennom svangerskapet... Men dette er kun på magen!!! Synes selv det er litt rart, siden alle andre ikke har noe mage enda... Dette er jo mitt første svangerskap, så jeg vet liksom ikke helt hva som er "vanlig", men det er vel sikkert forskjellig fra person til person... =)
Stinemor84 Skrevet 9. august 2008 #9 Skrevet 9. august 2008 Akkurat samme tanke har jeg hatt! Har selv sett mange bilder av andre i uke 17 med skikkelig mage, så jeg skjønner bekymringen! Jeg er også i uke 17 og har ikke fått noe særlig mage, og ikke lagt på meg en eneste kilo siden jeg ble gravid. Er et par uker igjen til ultralyd, og lurer på om barnet vokser som det skal. Men jeg trøster meg med at jeg er høy og har hofter, så barnet vokser nok inni der et sted. Kjenner livmora, og tror kanskje jeg kjenner bevegelser av og til også, så skal prøve å ikke bekymre meg så veldig. Det går nok bra skal du se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå