Gå til innhold

Hører vist til her inne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Begynnte ferien for en uke siden med at TR kom for 12 gang.. Det betyr vel at vi har blitt slitere? Det er utrolig hvor tungt det er hver mnd å få tr, og værre og værre blir det for hver mnd. Jeg vet at det er mange som har prøvd på å bli gravide myye lengere enn oss, men jeg syntes jeg må få lov til å syte litt forde.. hører hele tiden om nye par rundt oss som blir gravide, og det gjerne på første forsøket, eller veldig fort. Selvfølgelig blir vi glade på demmes veiene, men ønsker så sårt at det skal bli vår tur snart! Nå er det vel bare å få ringt legen og be om utredning..

Hva spør vi om egentlig? Bare å få en time til utredning? hvor lang tid tar sånnt? kan man få vite allerede på første timen om man f.eks har eggløsning eller ikke?

Tror det kan bli godt å få prate med noen som har prøvd like lenge, så vi ikke føler oss så aleine..

Takk for svar :) Det var godt å få det litt ut.. hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Velkommen hit! Håper du snart blir gravid:)

Skjønner godt at du er frustrert, 13pp er mer enn lenge nok, så syt i vei;) Det hjelper å få ut litt frustrasjon innimellom. Det er absolutt ikke noe gøy når man føler at "alle" rundt seg blir gravide, gjerne på første forsøk, også får man det ikke til selv. Livet kan være så urettferdig noen ganger! Forhåpentligvis så trenger du bare en liten "dytt" med f.eks. pergo, og så sitter spira:)

Du ringer bare legen og ber om time til infertilitetsutredning. Når du kommer til legen vil han mest sannsynlig bare henvise deg videre til gyn. Gyn kommer til å ta en grundig gynekologisk sjekk av deg, så får du innvendig ultralyd, og så tar de nok blodprøve av deg der alt av vitaminer, hormoner osv. skal sjekkes. Hvis du er på riktig tidspunkt i syklusen vil blodprøven vise om du har hatt EL eller ikke. Det kan også hende at gyn kan se det på ul. Etter det så må samboern din levere en sædprøve. Hva som skjer etter det kommer helt an på resultatet av prøvene. Det er ihvertfall sånn det foregikk med meg;) Ventetid til lege og gynekolog kan jo variere, men jeg valgte å gå til privat gyn, da fikk jeg time dagen etter jeg ringte. Masse lykke til!!:)

Skrevet

Takk for svar dreamer! Da ringer jeg gyn ganske snart, vil gjerne få hjelp nå, hvis det er noe som de kan hjelpe oss med :)

Ser du har prøvd lenge, har du prøvd pergo eller noe? lenge siden du var til utredning?

Etter besøk hos ei vennine med en gutt på 3 mnd i dag blir jeg ikke mindre verpesjuk :)

Skrevet

Det kan jeg tenke meg!!;) Det er jo et kjerringråd å være sammen babyer når man vil bli gravid, så kanskje det gjorde susen for deg, hehe.

Ja ring med en gang, er ikke noe å vente på. Masse lykke til!!:)

Jeg var til utredning i juni, og alt så fint ut med meg, men jeg fikk en kur med pergo fordet. Men hun ville ikke gi meg mer enn én kur fordi sambo ikke har sjekket svømmerne sine enda. Fram til nå så har nemlig sambo nektet å levere sædprøve. Men elisabeth´77 (her på BIM) sendte meg en kur med pergo som jeg skal begynne på neste pp, og hvis det ikke funker har sambo sagt seg sånn halvveis villig til å levere prøve;) Så da skjer det forhåpentligvis noe!

Hva synes samboern din om at dere skal utredes?

Skrevet

Jeg ringer vel rett etter ferien tenker jeg.. !

Sambo er heldigvis helt med på utredning :) kanskje fordi han er helt sikker på at det ikke er noe galt med svømmerene hans :P han er jo søt da. Han er 29 år, så han syntes vel egentlig at det er på tide med barn i forhold til alderen også. I tillegg så har veldig mange vennepar barn og venter barn nå, så han syntes det hadde vært koselig å få det til. Selv om han ikke stresser like mye som meg. jeg er jo ekstremt utolmodig :P

Jeg håper egentlig på at jeg får pergo også at det sier pang! hehe.. Håper pergokuren funker hos dere neste pp!

Skrevet

Tusen takk!!:) Håper at du får pergo og at det sier pang ja! Hehe.

Så søt samboern din er da, det er jo kjempebra at han er helt med på utredning. Hvis dere får startet utredningen til høsten, så er det nok ikke lenge til du har en spire i magen!:) Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Håper håper! Takk for det :) Satser på at vi begge kan juble i nermeste fremtid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...