Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Barnefar (som du er gift med) røyker hasj, pluss har røyket mer og mer i det siste. Du er klar over dette, og syns det har sklidd helt ut det siste halve året. Han har hele tiden påstått og vært så "stolt" av at han aldri har brukt noe annet. Men plutselig legger han alle korta på bordet og forteller deg at han har brukt kokain i rundt ett år + at han tidligere også har brukt det. Du har ingen anelse om at dette har foregått, da du er ganske naiv og har stolt på mannen din hele veien. Men så innrømmer han alt for deg, fordi han ikke orker mer. Sier han trenger hjelp og støtte fra deg, og at han skal begynne med NA-møter. Det skal sies at du er 13 uker på vei med deres første felles barn, og det var i tillegg planlagt. Han sier at han skjønner hvis du vil forlate han, siden han har løyet for deg hele veien, men da vil han at du gjør det fort, og ikke drøyer det for lenge. Du elsker mannen din over alt i verden, og den siden av han som du kjenner er ikke rusmisbrukeren, men den kjærlige, snille, søte mannen som du ble forelsket i. Han er en fantastisk far for sin egen sønn som han har fullt ansvar for, han har en bra betalt jobb, og skal begynne å studere deltid ved siden av jobben. Han har ambisjoner og mål i livet. Han er tilsynelatende en helt normal familiefar som aldri drar på byen og på fester. Han liker seg hjemme med kona og sønnen sin. Han er oppriktig lei seg og føler veldig skam over det han har gjort mot deg - at han har løyet så lenge for deg, men nå vil han ut av dette helvetet og starte et skikkelig liv sammen med deg, sønnen sin og det ufødte barnet deres. Hvordan hadde reaksjonen din vært i dette tilfellet? Hva ville du gjort? Ville du blitt hos han og hjulpet og støttet han gjennom dette til tross for at han har holdt dette skjult for deg i 3 år, eller ville du stukket med en gang og dermed også endt opp som alenemor? Hva ville konsekvensene av det han hadde gjort vært hvis du ble hos han? Hvordan ville du taklet det? Hvilke krav ville du stilt overfor han framover? Hva ville du gjort???
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Hvis jeg ikke hadde vært gravid ville jeg stukket med en gang. Jeg synes det er et stort tillitsbrudd at han har gjort dette i smug, og også løyet iom at han har sagt at han aldri har brukt annet enn hasj... Jeg ville hatt nulltoleranse. Mange er nok uenig med meg i det... Men hvis saken er den at du er gravid blir det litt annerledes...Jeg synes barnet og han fortjener en sjanse..men jeg ville gjort det klart for han at fra nå gjelder det å være 100% ærlig, og at i å bli tatt i løgn betyr at både mor og det kommende barnet forsvinner ut av livet hans. Barn fortjener ikke å leve med foreldre som ruser seg på narkotika. Han høres ut som en mann med ressurser som kan bruke dem annerledes enn han har gjort nå.. likevel viser han at han bryter grenser gjennom 1) hasj og kokainbruk 2) han lyver for deg 3) han har allerede omsorg for et barn men har gjort dette likevel. Dette synes jeg taler mot han. Bare du vet hva som er rett for deg å gjøre. Alle fortjener et nytt forsøk, men det er samtidig ikke bra for et barn å ha en forelder som ruser seg.
sekke Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 enig med henne over jeg. men husk går det lang tid før han klarer å bli rusfri hadde jeg jeg ikke gitt han sjangse på sjangse. de vil bare gå ut over deg og barnet ditt. alle vet jo hvor vondt det er for et barn å vokse opp med foreldre som misbruker noe.. men hadde nok støttet han i første omgang jeg også.......
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Jeg var samboer med en i over 1 år som jeg visste røyket hasj da vi ble sammen, også at han tok kokain i ny og ne. Syns jo ikke så mye om det, men uten barn og ansvar så tenkte jeg ikke så mye på det. Men ble uplanlagt gravid, og da passet det på ingen måte å få et barn til ( han har en fra før). Endte med at vi gikk fra hverandre, og han er jo så som så nå. Ungen vår er snart 1 år, og han har aldri hatt henne alene eller tatt initiativet til det. Nå skal det sies at han røyker fortsatt hasj hver dag, og vet det har blitt en del kokain i det siste. Han er også veldig uansvarlig, ikke jobbet på nærmere to år, veldig glad i å gå ut på byn, eier ikke ansvarsfølelse og er rett og slett en latsabb! Så høres jo ut som mannen din er en fornuftig mann egentlig som bare har sklidd litt utpå. Ville blitt hos han og hjulpet han, men han bør være oppriktig lei seg for å ikke ha fortalt deg dette- er jo brudd på tilliten, og det må jo du kjenne på om hvordan du ser på å bygge opp den igjen. Nå er du jo også gravid, og mye hormoner i bildet også. Lykke til:) Håper mannen din klarer å slutte og at dere får et herlig liv sammen med barnet deres!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Det er en veldig vanskelig situasjon du og mannen din er oppi, jeg har vært der selv og vet at det ikke er noe lett valg å ta, samme hva du velger. Men det høres ut som mannen din har innsett at han har et problem, og han vil ut av den situasjonen han er i. Og det i seg selv er et stooort skritt i riktig retning. Ikke lett for en rusavhengig å innrømme dette. Dersom du tror du kan tilgi løgnene hans og det virker som han er oppriktig, hadde jeg blitt hos mannen på betingelse at han oppsøker profesjonell hjelp. Han må komme ut av dette selv, du kan ikke gjøre det for han, det er viktig at du husker det, viss ikke blir du helt vrak selv! Håper det løser seg for dere! Masse Lykke til til begge to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå