~sjiraff~ Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Junior (5 mnd) har siden han ca. 2 mnd hatt eksem i ansiktet, kinnene og litt i hodebunnen. Vi fikk ved første besøk på hs beskjed om å smøre med fet krem, og at dette nok ga seg i løpet av noen mnd. Det har ikke gitt seg, derimot ha detegentlig blitt verre nå i det siste. Det har gått veldig opp og ned, fra nesten helt fin til skikkelig rød i hele ansiktet og brystkassen. Utslettet er varmt og av og til antydnnger til skorpe på det. Det veksler i løpet av en dag, altså han kan se helt fint ut, og en time senere er han kjempe rød, en time senere igjen kan han være mye bedre. Utslettet er i hovedsak på kinnene, panna og nå også på brystkassen. Han har hatt sprekker under øreflippene flere ganger. Det er litt antydning til utslett under ene kneet også. På 5 mnd kontrollen fikk jeg tilburd til henvisning til en allergi- og astmalege. Men i og med at de ikke tester så små barn for allergi ble jeg enig med helsesøster om å se det ann litt. Så noen spørsmål, kan man se forskjell på utslettet om det er eksem eller allergi? Moren min mente at det burde være mer konstant hvis det var allergiske reaksjoner. Har prøvd en rekke forskjellige kremer. Synes de er varierende mhp virkning. En ny krem kan fungere bra i ett par dager for så å miste effekten igjen. Vanlig? Hva bruker dere andre med eksem barn? Det virker ikke som om han plages nevneverdig av dette utslettet, av og til klær han på det, men stot sett får det være i fred. Han plages heller ikke med magevondt e.l. En blid og fornøyd kar er han ) Hvordan er deres eksembarn? Er det eksem, eller allergi? Hvordan ser det ut, og hva slags kremer bruker dere?
Nætte;mortil2 Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Høres likt ut som min knott.. Han har atopisk eksem, men har tidligere hatt utslag hvis han har spist sitrus.. Siden de ikke tester så tidlig så måtte jeg være detektiv selv og finne ut hva han reagerte på, for enkelte ganger så hadde han sår som blødde. Så etter å ha startet med de vanlige som melk og egg, mel og slikt, så oppdaget jeg tilfeldigvis at han fikk appelsin en dag og kom noen minutter senere med rødt utslett over kinnene fra munnen og bak til ørene.. Da han var baby hadde han også sprekker bak ørene, vi smurte også med fet krem. Vi fikk tips fra legen vår om å bruke aderma sin Exomega krem, smøre han godt over hele kroppen med den to ganger om dagen. Etter at vi begynte med det så har han blitt fantastisk mye bedre. Pluss at vi har reseptsalve, Mildison, som vi ser effekt av øyeblikkelig. Den brukes en gang i døgnet til utslettet er borte. Men det høres veldig likt ut slik han var i starten som din har det nå, så jeg ville tatt en tur til fastlegen og hørt om det var noe behandling. Vi er iallefall veldig fornøyde med våres kremer og salver, og nå som han er tre år har han nok vokst av seg en del (tåler sitrus nå) så har nesten ikke utslett lenger! Lykke til!
Bianca83 Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Hei! Dattera mi var full av eksem på 6 ukers-kontrollen over store deler av kroppen. fikk beskjed på helsestasjon om å kutte alle melkeprodukter i min kost for å se om det kunne være melkeallergi. Det hjalp en stund før eksemet kom tilbake. Da gikk jeg til fastlegen og hun henviste rett videre til barnelege som var spesialist i barnesykdommer. Det har kommet og godt med eksemet på jenta mi også, og vært sånne sprekker ved ørene som du snakker om. Hos barnelegen testet de for melkeallergi og egg, og hun var jo bare 2,5 mnd når det ble gjort. Men vi skal tilbake når hun er et halvt år (4,5mnd nå) og teste på nytt da de sa det er vanskelig å oppdage på så små. Ihvertfall, vi fikk en kortison-krem siden hun var så hardt angrepet, som heter Apolar. Merker jo selvfølgelig veldig effekt med den. Og så skal vi trappe ned med Mildison som hun over her skriver. Ellers bruker vi av andre kremer A-derma Exomega, og også Locobase Repair. Den er veldig god forresten. Jeg ville nok tatt en tur til spesialist med babyen din. Kan jo være ubehagelig for dem også å gå med dette eksemet. Kanskje får du noe salve som tar det bort. Og som sagt så har de testa dattera mi for allergi, så det kan nok være de vil prøve det osgå :-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå