Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 er det for å ta i mot tiss eller bæsj? Rispapiret skal jo ta i mot den faste avføringa, men slike bleieinnlegg (i frotte, ull osv) kva er dei for? For å forhindre lekasje ved stor tisseblære?
Gjest dagdrømmer Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Jo mere stoff du har i bleien, jo mere væske absorberer den. Når mini'n var nyfødt, holdt det med en brettebleie, men etter hvert var den altfor våt ved hvert bleieskift (som ikke var spesielt sjelden). Så da la jeg inn kasserte kopphåndklær ol for å øke absorberingsevnen. Forskjellige typer tøy absorberer forskjellig. Jeg har hittil bare brukt av det jeg har, men hørt flere si at bambus og hamp suger opp svært bra, og fås kjøpt på bl. a princess. (håndklær/vaskekluter). Ull er nok brukt som sperrelag, da med lanolin i.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 bambus er den absolutte favoritten her. det suger godt, holder seg myke og er antibakterielle. selvfølgelig kan du lage selv, men de er veldig gode de man får kjøpt også. hamp kommer på andreplass.. mikrofiber er jeg ikke så glad i siden det gir svampeffekt når jr setter seg.
emlyn Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 svampeffekt? har jeg aldri merka... jepp, innleggene er til for å suge opp væske. Dette gjelder lommebleier, hvor man legger innleggene i selv. I alt i ett-bleier eller formsydde, trenger du ikke ekstra innlegg. Mikrofiber og hamp og bambus er populære innlegg fordi de har stor oppsugingsevne i forhold til tjukkelsen på stoffet. Man trenger mao ikke mange eller tjukke innlegg for å få en bleie som suger godt og mye. To mikrofiberinnlegg holder f.eks. på natta her i huset. Pampers og Libero holder ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå