Jordbærjenta 72 Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Har akkurat plukket en liten bøtte med kirsebær som jeg tenkte å lage likør av. Noen som har prøvd det før? Hvordan gjorde dere det? Hvor mye sukker i forhold til bær? Brukte dere vodka til å helle over?
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Jeg hadde kirsebær, så sukkerbiter lagvis i et norgesglass, deretter helte jeg 40% sprit over og lot det stå i ca 2 mnd. Snudde glasset en gang i blandt slik at bær, sukker og sprit fikk blandet seg. Fikk en søt og god likør.Lykke til :-)
Gjest Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Hvis du gidder og rense bærene etter at likøren er ferdig så kan du få en kjempegod dessert også! Bland bærene + hakket firkløver inn i litt myk is. Frys den litt igjen og nam nam!
signatursomikkeeropptatt? Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Jeg har i kirsebær i et norgesglass til det er fullt, heller på sukker til det er fullt, og til slutt sprit (50 eller 60 %, jeg bruker det jeg har) til det blir fullt igjen. For å få litt ekstra smak på den, hender det jeg har i en halv vaniljestang og noen nellikspiker. I begynnelsen snur jeg glassene ofte for å få sukkkeret til å løse seg opp. Når sukkeret er løst opp kan den bare stå å godgjøre seg.
prekæs Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Frys bærene, legg de på ett norgesglass som frosne, hell på så mye sukker du får på glasset. Putt oppi en nellikspiker. Hell på sprit 40 prosent. Kjøpt på polet;) Snu glasset en gang daglig i noen mnd, gjerne fram til jul. Så er den ferdig. Har gjort det med rips også med godt resultat:) Sil fra bærene. Bærene kan du helle en flaske rødvin over å få sherry:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå