Gå til innhold

Ang. blanding av MME og velling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hittil vært veldig lat og kun brukt ferdigblandet MME, men dette blir jo litt dyrt i lengden. Så jeg lurer på: Kan jeg koke opp vann når som helst på dagen for så å varme det opp i microen før jeg blander på kvelden? Lurer også på hvor mye grøtpulver dere har i hvor mye MME når dere gir velling på kvelden. Har gitt 200 ml MME og 2 teskjeer grøt i, men gutten er fremdeles sulten. Har da gitt pupp for resten.. Han er 5 mnd. Han får kun pupp ellers altså.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg gjorde det med min første. Da kokte jeg opp vann nok til så mange flasker han skulle ha i løpet av dagen. Fylte opp alle flaskene og satte de i kjøleskap. Og så varmet jeg de i micro før hvert måltid. (Og blandet i pulver etter de var varmet) Eneste er at du ikke må varme smokken i microen. Ellers tror jeg det skal være helt trygt.

Men en sånn pose mme (500g) skal helst brukes i løpet av 2 uker etter den er åpnet. Så dersom du kun bruker mme en gang om dagen, blir det nok dyrere av å skulle kjøpe pulver vil jeg tro.

Skrevet

Takk for svar. Hmm.. 2 uker, ja da kan jeg kanskje bare fortsette med ferdigblandet en stund til da. Veldig enkelt og greit da;)

Skrevet

Ville kjøpt pulver uansett jeg! En boks ferdig mme koster 10-11 kr og ganger du det med 14 da feks, så har du allerede oversteget det det koster for en boks med pulver. (Den koster 92 kr på kiwi) og denne boksen har du i 4 uker..... må muligens kaste litt pulver fra hver pose, så det kan være greit å skrive dato på pakken når den åpnes!

Skrevet

2 eller 4 uker?? Er det forskjell på hvilket merke pulveret er?

Skrevet

jeg bruker nan og der er det 2 poser på 500 g pulver hver til 92 kr!

Annonse

Skrevet

jeg burde jo nevnt det også da! hehe ;) men da skjønner du kanskje litt mer av mitt eminente regnestykke! hihi ;)

Skrevet

Jeg regnet på det der med ferdigblandet kontra pulver når jeg ga engang om dagen, men kom frem til at selv om en må kaste litt pulver så svarer det seg. Lurt tips er å skrive dato på posen når du åpner den, og går helt fint å la det gå et par dager over 14 dager som posen er holdbar etter åpning.

Og når barnet er 5 måneder vil jeg si at det ikke er nødvendig å koke vannet lenger. Jonas er 5,5 måneder og jeg tar kaldt vann rett fra springen i flasken og setter i kjøleskapet. Så varmer jeg det i mikro når jeg skal bruke det. Koker også, men det er til det som jeg skal blande malt i, 2 med grøt om dagen og en flaske.

Skrevet

Leste på hos mattilsynet at en ikke trenger å koke etter ca 3 mnd. Så nå kan du da altså ta rett fra springen. Enda lettere!

Hvorfor gir du ikke større dose med mme? Og økt på litt med grøten? Kanskje han er klar for vanlig grøtmåltid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...