Gå til innhold

hva slags kjøtt i middagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som lager middag selv til minsten, bruker dere kjøtt? hva slags kjøtt? og hvordan?

Er helt grønn på dette.

Har bare kokt og most grønnsaker foreløpig jeg. Kevin blir 7 mnd neste uke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan bruke det meste,lam og okse er vel mest brukt far vår side..så er det kylling og svin..kok det godt:)

Skrevet

hvor lenge koker dere kjøttet? Og hvordan er det best å mose det etterpå?

Skrevet

dette lurer jeg på og.. og hvor gamle ca når dere introduserer kjøtt?

Skrevet

jenta mi spiser 6mnd. middagsglassene og disse er det kjøtt i :) Men tenkte å lage noe hjemmelaget også...

Skrevet

Kjøttdeig (den uten salt og vann), kyllingfilèt, div. fiskefilèter (dersom det ikke er matallergi i familien), og alt annet rent kjøtt.

Del det i biter før du koker det, da forkorter du koketiden og det er lettere å se når det er gjennomkokt.

Skrevet

Etterhvert kan du ha i litt oregano eller basilikum, dette er babyvennlige krydder som setter god smak.

Og fiskeboller/pudding kan også brukes innimellom, men det inneholder salt, så ikke bruk det hver dag!

Skrevet

Skal vel ikke ha fisk før de er ett år? Så det var fiskeboller/kaker i middagsglassene fra 8 mnd også.

Skrevet

Det der med fisk ikke før de er ett år, er det vel slutt på? Mener det er ok å gi fra 6 mnd.

Jeg fikk tips om å blande litt makrell i tomat sammen med potet og grønnsaker (men det inneholder litt salt, så pass på)

Tunfisk på boks er super babymat og enkelt å blande sammen med andre matvarer.

Jeg anbefaler stavmixer til å mose med. Helt super, og lett å rengjøre. ( i motsetning til foodprosessoren min)

Når det gjelder kjøtt, anbefales rødt kjøtt. Det inneholder mer jern enn feks kylling (men selvsagt kan de spise kylling/kalkun innimellom)

Lam og kalv er fint kjøtt for små mager :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...