AS og lillemor=) Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 ... tilsetter dere malt til hvert måltid? Har brystbetennelse, og vil ikke gi snuppa av melken min da. Vet at en fint kan det, men mht den løse magen jeg har, så unner jeg henne ikke det.
Lykkeliten86 Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 I begynnelsen ga jeg 1.ts malt i 3 av flaskene, og det holdt, men etter hvert så ble avføringen til gutten min så ekstremt fast, så da begynte jeg med å gi 1.ts i hver flaske,altså malt til alle måltidene. Anbefaler deg å prøve deg frem, pga det er ikke lurt å gi for mye malt viss babye ikke har behov for det
081013 Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 gav en ss i første flasken om morgenen hver dag i 2 uker, "glemte" meg vekk litt i noen dager, men så at hun klarer seg fi nt uten malten i melken. Så her er det ingen malt, hun er 3,5 mnd og har fått mme sidne hun var 6 uker
Lissi99 Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Kommer litt an på hvilken mme du bruker også. Med nan måtte jeg ha malt i hver flaske. Med hipp trenger jeg ikke bruke malt i det hele tatt
Mari80 Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Jeg bruker Hipp og har aldri hatt behov for å tilsette malt. Anbefaler deg å prøve uten først.
miamipia Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Jeg bruker Collett og har en ts malt i annenhver flaske ca..
Gjest Orkideen Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Jeg gir Nan og har ikke behov for å tilsette noe malt i flaskene.
Crazywoman Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 Vi fikk beskjed om at en ts var ALT for mye pr flakse (av barnelege). Bare noen drypp pr flakse var nok. Ikke bra for mage og tarm visst. Nå bruker vi Nutramigen og det er IKKE behov for malt i det hele tatt.
AS og lillemor=) Skrevet 3. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. august 2008 Tusen takk for svar=) NAN her i gården..
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 3. august 2008 #10 Skrevet 3. august 2008 Vi bruker HIPP og tar ca. en 1/2 ts oppi hver flaske på dagen. Om han skal ha mat på natta dropper vi det... Vi må ha den mengden ellers stopper magen hans helt opp. Har prøvd å kutte ut, men det nytter ikke.
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 3. august 2008 #11 Skrevet 3. august 2008 Bruker NAN og vi har oppi litt under ei halv ts malt i annahvert måltid. Bruker 180 ml vann da.... det har kanskje litt å si hvor mye vann man bruker i forhold til mengde malt også?? Har lest ett sted at man ikke skal gi mer enn 1 ts malt tilsammen iløpet av et døgn, og HS sier at vi må være forsiktige med mengde malt. Men nøkkelen er vel å finne ut hva som passer for nettopp din unge. Vi har i de siste dagene gitt noen ts med sviskemos til kvelds. Dette funker bra for oss ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå