Gå til innhold

Hva er forskjellen på sovetabletter og innsovningstabletter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror sovetabletter er ganske sterke og får deg til å sove hele natten. Innsovingstabletter er mildere og hjelper deg i innsovingsfasen slik at du sovner lettere. Men de hjelper deg ikke til å sove hele natten.

Innsovningstabletter er som hun over sier kun til hjelp for innsovning, altså de hjelper deg til å sovne!

Mens sovetabletter gjør så du sover hele natten, men med sovetabletter kan du fort føle deg dårlig dagen etter, noen føler seg nesten fyllesyke og utilpass hele dagen derpå....

Har brukt begge deler gjennom flere år, men har sluttet nå som jeg ble gravid.

Sovetabletter tar man gjerne 1 til 2 timer før sengetid slik at trøtthetsfølelsen kommer til man skal legge seg.

Insovningstabletter virker ganske kjapt, i løpet av 15-30 min, og tas derfor når man legger seg.

Man trenger ikke å få sove hele natten selv om man tar sovetabletter, men det stemmer at de kan gjøre deg litt mere uopplagt på dagtid fordi de bruker lengre tid på å skilles ut fra kroppen. Innsovningstabletter skal også redusere antall oppvåkninger i løpet av natten, så noen sover faktisk hele natten med disse.

Det jeg vil fram til er at det er veldig individuellt hvordan disse tablettene virker fordi det kan være mange årsaker til søvnproblemet.

Håper du ble noe klokere...

Ettersom jeg har forstått det så er sovetabletter mer for de som sliter med å sove.. Både innsovning og sove igjennom natten. De skal hjelpe deg med dette. Innsovningstabletter er mer beregnet på de som sliter med å sovne om kvelden, men som sover fint når de først har sovnet. jeg fikk resept på dette for en stund tilbake fordi jeg slet fryktelig med å sovne, men når jeg først sovner så sover jeg som en stein. Ikke nå da vel å merke, litt mye mage å doflying nå på slutten av graviditeten, men det hører med ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...