Gå til innhold

jeg er så glad...

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er så godt å komme inn her, og snakke med andre "store" damer...jeg er så lei av at folk sier at de er overvektige og feite, når de er 1.70, og veier 70kg...mens jeg er 1.69, og veier 115...men har sikkert gått opp...regner med det...

jeg tror kroppen min har blokkert inn fettet, men tar gjerne imot mer, for uansett hva jeg gjør, så går jeg opp...uansett om jeg trener og spiser sunnt, så går jeg opp...

jeg skulle prøve noe et år, og fra nyttår til juni, trente jeg hver dag, spiste ingen søtsaker, og fulgte ekspertenes erærings råd, og på 6mnd gikk jeg opp 35kg, og da jeg sluttet, og spiste som jeg alltid har gjort, med mye kylling, kjøtt og brus, og sjokolade, gikk jeg ned 10kg igjen...alle sier at jeg la på meg muskler den tiden jeg prøvde å slanke meg...bull shit sier jeg...jeg kunn eumulig ha lagt på meg 35kg med muskler...

men jeg elsker å komme inn her, å snakke med andre i sammen situasjon...det er en stor trøst...

takk alle sammen<3<3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint å høre at du har funnet et forum hvor du trives.

Har du forresten sjekket stoffskifte og hormonene dine, det høres jo nesten ut som det kan være en underliggende årsak til din overvekt. Især med tanke på hvor flink du har vært med kosthold og trening over tid.

Skrevet

nei, det har jeg ikke...for legen min bare ler av meg når jeg nevner noe...han mener at den eneste grunnen til at jeg er feit, er at jeg lever på sjokolade og brus...noe jeg ikke gjør...jeg spiser mye sunnere enn min lillesøster som er 1.64, og veier 50kg...hun lever på brus og godteri...det er veldig sårende at folk sier sånn, synes jeg...for jeg gjør jo alt jeg kan, men jeg har mer eller mindre gitt opp nå...ingenting hjelper...mamma går også rundt å kaller meg feit, så det er noe jeg har vokst opp med...men heldigvis...å jeg sier HELDIGVIS!!! har jeg en sambo som støtter meg, og forteller meghvor fin jeg er, og hvor sexy han synes jeg er, flere ganger daglig...han sier han elsker meg akkurat som jeg er, og at han elsker magen min...som er en skikkelig henge mage...den ser ut som en deig som har hvevet så mye at den har veltet over kanten...hehe

Skrevet

Synd at du skal få slike dumme kommentarer fra dine nærmeste.

Jeg ville ha byttet fastlege, da det høres ut som legen din ikke tar deg seriøst. Dette kan du gjøre på NAV sine sider ved hjelp av noen tastetrykk.

Har selv hatt fastlege som ikke tok mitt høye blodtrykk (arvelig type) alvorlig, fikk bare beskjed om at jeg skulle gå tur. Byttet til en annen lege som tok tak i problemet umiddelbart, han tok masse prøver og satte meg på blodtrykksenkende medikamenter. Nå har jeg gått på dette i ca.1 år og har fått stabilisert blodtrykket mitt ganske bra. Sist jeg var hos ham kom han på eget initiativ med forslag om at jeg skulle prøve Reductil, da jeg har noen kilo for mye (mammatillegg). Dette gjort han på en hyggelig og positiv måte, slik at jeg ikke følte at det var fordi jeg var "feit". Han ba meg bare leve helt normalt og ta disse tablettene en måned, så skulle vi snakke om dette om 6 måneder igjen.

Det er så utrolig godt å ha en lege som er imøtekommende og positiv, samtidig som han kommer med innspill som ikke føles "krenkende".

Skrevet

Bytt lege!

Hvis du har fulgt kostholdsråd (kan kanskje varigjere litt på hvilke), ikke spist snop/brus etc og trent hver dag, er det noe som ikke fungerer i kroppen din! Ja mange går opp litt når man begynner å trene, 5-6kg kanskje (men da trener du MYE styrke) men ikke 35 kg på seks mnd! -Du skal uansett gå ned ganske mange str. i klær, gjorde du det?

Ikke la en idiot lege få snakke slik til deg. Ja i de aller fleste tilfeller er overvekt selvforskyldt (jeg må innrømme at min iallefall er det), men det gjør ikke at legen min har rett til å ikke ta meg alvorlig, eller hjelpe meg når jeg prøver å gjøre noe med det!

Skrevet

Ja, det er deilig å ha noen likesinnede å snakke med. Det har hjulpet meg mang en gang.

Men jeg må få si en ting og det er at de aller aller fleste overvektige har _ikke_ stoffskifteproblemer. Jeg har ikke tall på hvor mange som sier "jammen, jeg spiser jo sunt" og så viser det seg egentlig at de spiser mye mer enn de selv oppfatter (småspising mellom måltidene, ekstra store porsjoner til middag eller de tar mye mer av sausen og det usunne enn f.eks. grønnsaker, eller at man rett og slett bare beveger seg mye mindre enn andre osv osv). Jeg tror helt klart det er lurt å få sjekket stoffskiftet ditt, for hvis det er noe galt med det er det greit å få ordnet (men det er ingen mirakelkur som plutselig ordner opp i alle kiloene), men jeg tror du må belage deg på at det sannsynligvis bare er det samme som det er for de fleste overvektige; nemlig at du spiser flere kalorier enn du forbrenner.

Det er uansett umulig for oss her på BiM å si hvorfor du legger på deg at tilsynelatende sunn mat og om du evt har stoffskifteproblemer. Det beste er nok å spørre legen din (en som møter deg med respekt og hører på deg) og evt få henvisning til en ernæringsfysiolog slik at de kan finne en løsning for akkurat deg, ikke noe basert på synsing fra oss som ikke kjenner deg. La deg i allefall ikke avfeie av en sur lege, da finner du deg en som kan ta deg på alvor. :-)

Skrevet

ja...men har hatt denne legen siden før jeg ble født, så er vanskelig å skifte,har liksom et forhold med han uansett...han har jo vært der med meg gjennom alt...selv om jeg ikke liker ham...men får se hva jeg finner på senere...heehe

Skrevet

Er ikke det ennå større grunn til å bytte? Hvis mannen ikke er hyggelig, og dette går utover DIN helse er det bare å få det gjort! -Det om det blir litt ubehagelig første gang du møter han etterpå får heller bare være....

Skrevet

Jeg gikk opp 30 kg på under et halvt år. Legen min tok det heller ikke seriøst og sa at jeg mest sannsynlig spiste for usunt og trente for lite.

På den tiden spilte jeg i eliteserien og hadde to treninger hver dag + egentrening!

Jeg byttet fastlege på dagen og kom til en fantastisk lege som med en gang startet med utredning av dette. Da kom de fram til at jeg hadde kluss med hormonene. Dette kunne medisineres og i dag har jeg gått ned 28 av de 30 kg igjen og er 35 uker på vei med en liten prins :-)

Bytt fastlege og ta tak i din egen helse. Det lønner seg!

Skrevet

ja, får vel prøve å skifte lege...men får meg liksom ikke til det...blir så rart med ny lege som ikke kjenner meg eller noen ting...men legen til samboeren min, er veldig flink da, og hun tar ham på alvor, så kanskje jeg skal sjekke om jeg får henne!!

Skrevet

Det er vel noe med å ta seg selv på alvor. Det går jo ikke an å beholde en lege pga sentimentalitet, og især ikke når legen ikke engang er flink. Det er ditt liv og din helse, tenk mer på den og mindre på hvor lenge du har hatt legen.

Skrevet

jeg har hatt en del teite leger oppgjennom årene.. datt på isen, fikk hjernerystelse, som resulterte i hodepine hver dag i oer 1 år.. legen prøvde å finne ut hvorfor jeg fikk hodepine.. og tok ct, kjeverønken.. osv.. og siden jeg ikke drakk alkohol, kaffe, te eller røkte.. ja.. da var det fordi jeg var feit.. dust!! var da for hælvette feit før jeg tryna på isen..

neste lege takk!!!

det viser nå seg, at jeg har lavt stoffskifte.. så. inn your face kjære doktor..

jeg veier 127 kg på stusslige 164 cm.. er gravid i uke 25+5, og har faktisk ikke gått opp 1 gram. deilig for meg..

da jeg fant ut jeg var gravid skulle jeg inn til gastric bypass.. så den er blitt utsatt til jeg er ferdig å amme...

gleder meg til å få det gjort.. diabetesen blir bedre, kanskje borte.. kanskje stoffskiftet endrer seg.. og jeg blir kvitt alle disse tuuuuuunge kg..

nei, stå på, det er din helse det er snakk om, er ikke legen med på tin tankegang.. er det på tide med utskiftning..

må jo fortelle om den unge legen, som trodde han visste alt også.. hihi.. han mente siden jeg var så tung, ville jeg ha høyt blodtrykk, som resulterte i hodepine.. sier til den nyutdannede legen nei.. jeg har ikke høyt blodtryk... det ligger på 125/80.. noe som faktisk er textbok hlodtrykk.. hehe.. han ble paff da han ikke trodde meg, og målte.. men.. det jeg sa stemte.. haha!! dust!!

Skrevet

hehe..jeg beklager, men jeg måtte le litt av det du skrev...av den grunn at det var veldig bra skrevet..hehe

jeg har også normalt blodtrykk, eller, det er litt høyt, men innenfor normalen(jeg får høyere blodtrykk av å måle blodtrykket, har det etter bestemor), og det virket nesten som at legen min ble litt skuffet når han fant det ut...måtte også måle kolesterolet og slikt for en stund tilbake, og alt var helt topp, så han ble litt snurt, meen, d driter jeg i!

det jeg er så redd for ang. å skifte lege er at jeg er redd for at den neste legen også kommer til å dømme meg ut fra utseende...jeg er jo smell feit, og det veit jeg jo.

jeg har sinnsykt lav selvtillit, og tar til meg alt av kritikk ang. kroppen min....har hatt særiøse problemer oppigjennom tidene, da jeg var litt yngre, håpet jeg at jeg kom til å få kreft, fordi jeg hadde hørt at kreft pasientene ble så tynne...sykr, jeg vet...men slik var min tankegang..og slike tanker dukker opp igjen med gjevne mellomrom...men jeg er veldig heldig som har en samboer som sier at han elsker hvert gram på kroppen min, og forteller meg at jeg er sexy flere ganger daglig...

jeg har vurdert en slik gastric bypass, men er ikke helt sikker...har sååå lyst, men vi har sikkert ikke råd(selv om sambo sier at vi skal ta oss råd, hvis det er det jeg virkelig vil)...så vi får se, men nå er det baby som komer først..hehe

Skrevet

med slike tanker kan det være depresjoner du sliter med.. noe jeg hatt siden jeg var ca 13.. du er ikke alene om å ha slike tanker.. ønske om å bli syk, for å gå ned i vekt.. det er nok mange av oss som har hatt slike tanker...

når det gjelder gastric bypass, blir det dekket om du har bmi over 40.. eller bmi over 35, med sykdommer som kommer av overvekt.. bytt lege, og snakk om dette med den legen. du kan jo bli positivt overrasket! det ble jeg om min nye lege :o)

ja, det er greit p bli ferdig med bbaby før man tar operason..

man må ikke bli graivd før 2 år etter en slik operasjon..

og jeg har ikke lyst å "ødelegge" den "nye" kroppen min med en ny baby.. hehe

lykke til med prøvinga, send pm om du vil taste mere, kan få msn adr om du vil :o)

vi feitinger må jo holde sammen haha ;o)

Skrevet

hehe...ja vi må det...

skiftet lege i går, faktisk, så vi får se hvordan hun er, når jeg skal til legen neste gang :P

Skrevet

oppsideisi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...