Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Er det noen som bruker disse her? Jeg så de på kenguruloftet, og synes de så fine ut. Har ingen erfaring med tøybleier, men tenkte å prøve. Er dette et greit merke, eller bør jeg velge noe annet? Hvor får man kjøpt innlegg til bleiene, er dert bare via nettsider? Og hva er rispapir, er dette noe som brukes i slike bleier? På forhånd takk:)
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Hei! Bum Genius er et anerkjent merke og vi er mange som er veldig fornøyd med dem. Har inntrykk av at de fleste velger lommebleien som er onesize og dermed enkelt kan justeres for å passe gjennom hele bleieperioden. Vi bruker lommebleien, den funker kjempegodt med de innleggene som følger med (til lommebleien følger det med to mikrofiberinnlegg). Hvis du trenger ekstra absorbsjon kan du kjøpe innlegg på nettet, f eks hos kenguruloftet som du nevner, eller hos bleieboden.no, pluss mange flere. Rispapir legges inni bleien, nærmest stumpen, for å fange opp bæsj så en bare kan kaste den i do etterpå (mm-bæsj kan renne igjennom uansett, men rispapir er et must etterhvert som de får fast føde). Lykke til med tøybleiebruk!
Duracella Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Jeg er knallfornøyd med BumGenius Onesize lommebleien. Den passer til storebror på tre, (Som av og til tisser i sengen om natta men ellers er tørr) og jeg kan kneppe de sammen til små bleier med tynne innlegg i og bruke de på fire uker gammel baby. De er faktisk mindre klumpete enn vanlige brettebleier som anbefales til nyfødte. De er utrolig myke og tynne, og innleggene absorberer helt utrolig mye. Tørker fort etter vask, Hvis innleggene ikke tørker fort nok, er det bare å lage noen ekstra selv eller kjøpe noen ekstra. Litt dyre, men absolutt favoritten her i huset.
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 3. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2008 Tusen takk for svar jenter:) Føyer bare på noen flere spørsmål her jeg: Hvor mange bleier trenger jeg å kjøpe? Må jeg ha andre bleier enn disse eller er det nok? Hva med ekstrautstyr, ser ullbukser og pul-ettellerannet ofte?? Hvor mye koster herligheten totalt? Tusen takk for svar;)
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 3. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2008 og hvor får man kjøpt denne posen til å ha brukte bleier i? bruker dere disse? høres jo kjempelettvindt ut hvis de ikke lukter noe særlig??
Gjest dagdrømmer Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Vi har også BG onesize,, og er fornøyde. Men allerede ved 7 mnd er vi på største størrelsen, så jeg ser ikke for meg at de varer ut bleieperioden. Kan kneppe den inn litt på dagen, da vi skifter oftere og har mindre innlegg, men som nattbleie er det ikke sjans for å kneppe inn. Ikke er han stor heller, drøyt 6,6 kg.
Duracella Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 BG-bleiene har vanntett trekk "innebygd" derfor er de enkle i bruk. Du slipper sperrelag og ullbukser utenpå. I praksis er de som en papirbleie. Bleiene og posene (som er i et merke som heter Wahmies) får du kjøpt på bleieboden. veldig grei pose, som vaskes sammen med bleiene. Liker posen godt, men det kan godt funke med en handlepose også, som kastes etterpå. Man har som regel et par av de i huset uansett... Bleiene er litt dyre da. Men hvis du bruker de hele bleieperioden så er de likevel mye billigere enn papirbleier. Ekstra innlegg kan du lage selv hvis du trenger det. I starten er det greiest med brettebleier i tillegg, for det blir myye bæsj og hyppige skift noen uker. Jeg bruker litt begge deler, i tilfelle jeg glemmer å vaske når jeg skal...
anette&tutta mari :) Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 jeg har ei jente på 10 uker og bruker BG:) Veldig fornøyd selv om de er ganske store til henne. Hun veier bare 2900 gram. Men det er utrolig lettvindt. Har også brettebleier med pul-trekk, men synes de bare blir helt kliss-klass. Mulig hvis man legger et innlegg i de og så blir det bedre. Men er i allefall strålende fornøyd med BG.
emlyn Skrevet 4. august 2008 #9 Skrevet 4. august 2008 BG er kjempebleier. Har brukt nesten utelukkende dem det siste halvåret på tvillingene mine på 11 mnd. De er veldig forskjellige i kroppstype, men bleiene passer like godt på begge to og har gjort det hele veien. De beste tøybleiene våre (vi har 6-7 forskjellige typer). Hvis jeg får flere barn kommer jeg til å bruke dem fra dag 1. Wetbags får du kjøpt der du kjøper tøybleier, det samme med rispapir. Du trenger ca 20 bleier for fulltidsbruk, men ikke kjøp 20 BG med en gang. Selv om det er gode bleier, kan det jo hende at det ikke er de som er ideelle for deg. Jeg hadde kjøpt prøvepakken til kenguruloftet eller kjøpt litt forskjellig brukt, så kan du se hvilken du liker best før du går igang med storhandel. Anbefaler deg å melde deg inn på tettinntil.no/forumet og så på tøybleieforumet. Der får du masse informasjon - en HAUG med tøybleiebrukere der, og et mer aktivt forum enn dette. Du kan også låne bleier der, eller kjøpe brukt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå