Gå til innhold

Når kan man slutte og amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på når man kan slutte med mm. Må de da gå over på mme, eller holder det med vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg forstår ikke spørsmålet ditt. Man må ingenting. Og mange ammer veldig lenge? Barn skal ikke ha kumelk før de er 1 år og før det skal de ha mm og/eller mme.

Skrevet

Jeg lurer på om hvis jeg slutter og amme før de kan få vanlig kumelk, må de da få mme? Eller holder det med vann.

Har ammet nå i 6 mnd og føler meg ganske fornøyd med det. Vet det beste er og amme, men det begynner bare og blir strev.

Skrevet

Da må du gi mme fram til 1 års alder. Er nok lettere å ta puppen fram enn å tilberede mme.

Skrevet

Det er ikke akkurat enklere å gi mme. Flasker må kokes, og skal man ut på tur, er det ikke alltid så enkelt med mme. Vi måtte gjennom flere runder med sprutbrekninger før vi fant et merke hun tålte, og ferdigblandinger tåler hun ikke så de kan vi ikke ta med på tur.

Skrevet

Og selv om det de sier over er helt rett i min mening så er det din pupp og ditt barn og du bestemmer selv hva du vil. For det er ikke vi som må gjøre jobben. Det er du.

Skrevet

Tenkte det var greit å si fra at det ikke er så enkelt med mme som mange tror. Hun skrev at hun ville slutte å amme siden det var mye strev. Jeg tar da utgangspunkt i at ammingen fungerer ok siden hun har klart det i 6 mnd. Greit å gi beskjed før man evnt stopper melkeproduksjonen og finner ut at det ikke var bedre med mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...