Gå til innhold

gallesteins-operasjon....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fjernet galleblæren for tre år siden etter at jeg hadde hatt anfall i flere mnd.

Ble lagt inn dagen før operasjonen, og fikk mast meg til å dra hjem samme dag som jeg ble operert :-)

Ble lagt i narkose og hadde kikkhullsoperasjon. Da jeg våknet hadde jeg veldig vondt, sånn anfallssmerter, men da fikk jeg bare mer smertestillende.

Hadde litt vondt for å bevege meg i ca. en uke, men gikk helt fint.

Jeg har derimot hatt veldig mye problemer med magen etter denne operasjonen. Har mye mageknip og må løpe på do med en gang.

jeg fjernet galleblæra i slutten av mai.

fekk kl slett som jeg skulle stille den dagen jeg skulle operere.kom kl 12,fekk sånn veneflon lagt å på me sykehus skjorta så rett inn på operasjons salen,fekk narkose å mer huske eg ikkje før eg våknet å hadde sinnsykt vondt,men fekk smerte stillende.reiste hjem halv 6 om kvelden same dag.va øm å litt vondt dagene itte på men nå e eg heilt fin..

Jeg har også fjernet galleblæren.`Fikk narkose og kikkhull operasjon. De blåser inn luft i magen for å ha plass til å jobbe på, ikke for å skremme deg, men hadde veldig vondt etterpå, luften som gjorde vondt. Vondt i magen og skuldene. Men da kjørte de på med masse smertestillende, så jeg sov noen timer til. Hadde ikke vondt i magen mer enn et par dager, luften må ut igjen. Ikke hatt problemer etter operasjonen etter det, men har ikke blitt bra. Fortsatt anfall.

Jeg tok min for 8 år siden. Hadde kikkhulls. De vekket meg fra narkosen med å rangle med boksen med stenene i. (14 stk)

Jeg hadde ikke noe vondt i det hele tatt. Var der kl 08.00 om morgenen å dro hjem kl 19.00 samme dag. Var litt øm i magen noen dager etter operasjonen.

Men har problemer med toalettet. kjemmer jeg at jeg skal på do så er det bare å løpe. å holde meg går ikke i det hele tatt.

Lykke til. Kommer til å gå kjempe bra :-))))

Jeg ble operert i 2004. Jeg lå over på sykehuset til dagen etter operasjon, men er ikke sikker på hvorfor. Var ingen komplikasjoner i forhold til operasjonen. Eneste problemet i ettertid er at jeg har j***** stygg (kremt) fjertlukt. Værre enn noen andre jeg kjenner... Tror det er en konsekvens av å ikke ha galleblære.

Annonse

Fjerna galleblæra med kikkhullskirurgi poliklinisk i haust. Møtte mange kjempeflotte folk som informerte godt i førekant, mellom anna legen som skulle operera meg. Var veldig kvalm då eg vakna etter narkosen. Følte ikkje trong for smertestillande, berre noko for kvalmen. Men eg hadde ingen effekt av kvalmestillande, derimot letta kvalmen då eg fekk smertestillande – så eg hadde nok magesmerter likevel..

Fekk med meg heim rikelig med smertestillande og telefonnummer eg kunne ringa kva tid som helst om det var noko. I tillegg ringte dei meg dagen etterpå og høyrte korleis eg hadde det. Hadde ikkje behov for smertestillande i dagane etterpå, men litt ubehag hadde eg jo. Helst var det luft som skulle ut, så følte kanskje ikkje for dei store sosiale tilstellingane..

Før operasjonen var eg plaga av typiske galleanfall, det minna ganske om skikkelege fødselssmerter. (Galleblæra var stappfull av ”grus”) Nå etterpå har eg ikkje hatt nokre anfall. Heller ikkje hatt andre plager som eg kan knytte opp mot operasjonen. Er nå gravid og er så lukkeleg over at eg ikkje treng å vera redd for å få slike anfall under graviditeten :-)

Lukke til! DU MÅ GLEDA DEG TIL Å BLI KVITT SKITEN!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...