Gå til innhold

Hvor høy er din kjøkkenbenk?

Anbefalte innlegg

Vi pusser opp kjøkkenet og har nå plutselig kanskje en altfor høy kjøkkenbenk.... shitt... jeg syns foreløpig den er deilig å jobbe på, men jeg kan nok komme til å bli plaget av den seinere??? vi ble nemlig overasket over en litt tykkere benkeplate + et rør som måtte forseres, så vi har endt opp på 94 cm høy benk, og det må da være langt over hva som er anbefalt som høyeste kjøkkenbenk....

så da lurer jeg på hvor høy din benk er, så jeg kan se om vi må skru ned hele kjøkkenet for å skrude t opp litt lengre ned på veggen, eller om vi kan ha det sånn. demontering av kjøkken vil ta tid så det gruer jeg meg til kjenner jeg... hvis det er det som må til altså.

:-)

Fortsetter under...

Hehe jeg gikk faktisk og målte;-)

La noe greier på benken sånn at det ble fire cm ekstra:-P

Du blir sikkert vant til det, det er ikke SÅ stor forskjell. Jeg er ganske lav, så når jeg står så hviler armene hendene perfekt på kjøkkenbenken min når jeg står og arbeider der. Men jeg hadde nok klart 94 cm også:-)

Syns ikke det er så høyt at det er verdt bryet med å gjøre alt på nytt igjen.

Annonse

åhå! Jeg målte vår og den er bare 86! Jeg har bestandig syntes den var så lav og nå vet jeg det!

Jeg bor i Frankrike, de lager alt for dverger her :P

Sengene er 1,90 lange osv.

Hvis du ikke er lav så er det sikkert bare bra for deg å ha høy benk, mindre slit å arbeide foran den, jeg er ganske høy og får ryggverk av å lage langtekkelig mat. :)

90cm er standard i Norge.

Har noen høye venner som bevisst lagde den høyere.

En ulempe med å lage benken for høy kan være at standard sokkel ikke passer.

Jeg bodde i Asia, der var kjøkkenbenken kjempelav, jeg er kun 1.65, men måtte spre bena godt for å ha det nogenlunde komfortabelt når jeg vasket opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...