Gå til innhold

Lenger permisjon?

mortherese=mamma til twins! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man det når det er tvillinger? Noen som vet?

Finner INGEN info hos Nav! Og får pappaen noe mer?

På forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved flerbarnsfødsler forlenges stønadsperioden med 5 uker ekstra pr. barn utover ett med 100% lønn, 7 uker ekstra med 80% lønn. Foreldrene står fritt med å velge hvordan de vil fordele forlengelsen seg imellom.

Skrevet

Tusen takk! :)

Skrevet

En ting til som kan vere lurt å sjekke opp i.

Alle fedre har rett på 2 uker permisjon etter fødsel. Om denne er med eller uten lønn varierer.

Men med hjelp fra tvillingforeldreforeningen så kan du få hjelp til å få denne utvidet til 4 uker! Sånn at dere faktisk er to hjemme de første 4 ukene :)

Gå inn på www.tvilling.no og send en mail til dem!

Vi har vært veldig hedige. Min samboer jobber i helsevesenet, og fikk 2 uker med lønn i utgangspunktet. Med hjelp fra tff har vi nå fått bekreftet at han får 4 uker med lønn :) Så vi er veldig fornøyde!

Verdt å sjekke opp i :)

Skrevet

Åh, det hadde vært så kjekt om han kunne være hjemme så lenge!!! :) jeg føler meg litt lost..har vare visst at vi får to i to dager! :)

Da sjekker jeg ut det! Tusen takk for tips altså!

Skrevet

Det forutsetter forresten at far har 2 uker permisjon MED lønn! :)

Så er dere heldige får dere 4 uker med lønn sånn som oss, men og sannsynlig at dere får 2 uker med lønn, og 2 ekstra uten.

Dette varierer! :) Så sjekk opp i det med far sin arbeidsgiver og kontakt TFF når dere vet :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva me permisjon uten lønn etter svangerskapspermisjon...? er d lett å få?? kunne tenkt meg å vært hjemme t barna er 2 år....

Skrevet

Det må du neste høre med arb-giver om, da det er dei du må søke om permisjon uten lønn. Da vil du i så fall gå på kontantstøtte (med mindre politikerne greier å få den vekk på et vis... )

Skrevet

ok. Takk;-) skal høre med arbeidsgiver...:-)

Vet du hva man får i kontatstøtte når man har tvillinger?

Skrevet

Man får kr 3303,- pr barn. Forutsatt at det ikke her noen timer i barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...