Gå til innhold

Hva kan de nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen tenner her. De to andre barna mine fikk ikke tenner før de var 8-9 mnd, så det tar nok litt tid med minsten også.

Ellers ligger han på strake armer, roterer (i sirkel) og kommer av og til 20 cm framover, men så er det stopp. Ser og at finmotorikken i fingrene begynner å bli bedre, selv om pinsettgrepet ikke er på stell ennå.

Lager mange bablelyder og jeg kan jo påstå at han har sagt "mamma", selv om det var helt ubevisst;-)

Annonse

Ingen tenner her heller, har trodd de har vært like om hjørnet maaange ganger.. :) Småen åler seg rundt og har begynt å løfte stompen opp, liksom i begynnelsen til krabbe-posisjon. Babler veldig masse, og plukker opp mindre ting med hendene. Ruller nå begge veier, tok litt tid fra rygg til mage, men nå er den også i boks! Klappet et par ganger i henden hin dagen, men det var helt tilfeldig da.. mammaen ble likevel ekstatisk :). Liker også å slå på bordflaten, gulvet etc.. Sitter med støtte, tror han ville veltet dersom jeg slapp, Har begynt å liksom hjelpe litt til når jeg løfter han opp, men er nok en stund til han kan sitte seg opp selv.

Linnea er 7 mnd neste uke og kan nå stå på alle fire, men har enda ikke funnet ut hva hun skal gjøre videre :-) Ikke lenge igjen til det blr travlere nå nei...

Hun åler seg baklengs rundt i stua og begynner å få en ganske god fart!

Babler mye og har sagt både pappa og mamma (om du legger godviljen til)

Tann nummer to har akkurat kommet frem.

Begynner å få god kontroll på fingrene :-)

Har fått to tenner nede, og krabber. Sitter med støtte - øver seg på å komme i sittende stilling, og vil gjerne opp. Tar tak i stoler, og prøver å komme opp, men bena sklir bakover.(håper det blir en stund til han reiser seg, for det har ingen hast akuratt) Øver på pinsett grepet ser jeg...

Utrolig hvor fort utviklinga går nå:)

Annonse

Ingen tenner.

Ekspert på å puppe (oppimot 12 gngr pr døgn)

HAr på 3 uker gått fra å ikke ta noe særig fast føde til å spise 3-4 måltider hver dag (pupper fortsatt like ofte)

Sier mamma, bappa og nam

Aker rundt i ring, litt fremover og kommer seg opp på alle 4, kan til og med ta en leke i hånden mens han er i karbbeposisjon.. Kryper absolutt ikke

Kan sitte selv hvis han konsentrerer seg KUN om det. Setter seg ikke opp..

Sover ikke natten rundt uten pupp 3-5 ganger pr natt.. mamman orker ikke ta opp kampen enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...