Gå til innhold

Seteleie/tverrleie,full romstering............

Anbefalte innlegg

Fikk vite for 2 uker siden at lillejenta våres ligger i seteleie..

Kan og kjenne at hun beveger seg opp i tverrleie, men legger seg tilbake i seteleie etter en stund.

I natt kjendte jeg for første gang spark under ribbena, og tenkte at nå hadde hun endelig skjønt det, men nei... da jeg stod opp i dag var det tilbake i tverrleie...

Er bekymret, men lurer på dette:

Siden hun beveger seg så pass mye, kan det vel være en god sjangs for at hun snur seg i hodeleie?

Fikk vite etter sist ultralyd (2 uker siden) at det var bra med fostervann.

Jeg er 35 uker, og skal på ny ultralyd på onsdag.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138357957-seteleietverrleiefull-romstering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

henger meg på dette spørsmålet, er også 35 uker, og skal på ul neste uke... begynner å bli bekymra nå, kan jo iallefall ikke føde i tverrleie, men en vei må han vel snu seg??? men begynner å tvile,nå har han ligget i samme stiling siden 1. ul uke 20.

Jeg er i uke 35 og jenta mi ligger også i seteleie.Fekk vite dette sist uke og det er bestilt ny ultralyd i håp om att knøttet selv snur seg i uke 37. Er enda ikke skjedd og kjenner godt hodet som ligger og presser på ribbeina...

jenta di kan jo framdeles også snu seg,men etter veker 36-37 begynner det å bli trangt. Trur en kjenner det godt om barnet snur seg nå..

Vi får krysse fingre og tær på att dette ordner seg.. Hvor du skal fø?jeg skal fø på bærum og lurer på hvordan de stiller seg til keisersnitt der,vet du?

Jeg skal føde i stavanger.

Tror det er viktig og få en god samtale med jordmor, sånn at en får vite hvilke alternativ en har.

Vet at det er best å føde naturlig om det går an, og at keisersnitt er anbefalt som siste utvei.

Hvis en skal føde i seteleie blir bekkenet målt for å være sikker på at det er plass, Da er det en fordel om en ikke er førstegangsfødende.

Ligger ungen bare i tverrleie blir det keisersnitt uansett.....

Huff jeg gruer meg....

skal uansett ringe jordmor imorgen for å få litt mer info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...