Gå til innhold

Til dere som er gravide studenter..

Jenta_00_

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å være gravid eller ha barn mens man er student? Jeg vurderer å prøve på en baby om et-to år og da er det sannsynlig jeg akkurat er blitt ferdig med studiene eller blir ferdig med dem. Har det vært vanskelig? Hadde dere gjort det om igjn om dere hadde visst alt dere vet nå?

Fortsetter under...

Jeg hadde definitivt gjort det igjen. Man er jo utrolig fleksibel som student, så jeg har fått med meg de første åra til sønnen min på en helt annen måte enn de som er i 100% jobb. (tror jeg)

Man går glipp av mye av det sosiale med å være student. Men for min del er familien mye viktigere.

Pluss at jeg tror man har en fordel i arbeidslivet når man allerede har barn. Selv om arbeidsgivere ikke har lov å bruke barn og graviditet i vurderingen av ansettelser, så gjør de det. Kanskje de tenker at "hun kommer ikke til å måtte ut i permisjon snart, for hun har allerede barn".

Men var jeg deg ville jeg fått barn før du er ferdig med studiene. Lånekassen har veldig gode støtteordninger.

hei!

Jeg er veldig godt fornøyd med å få barn under utdanningen. faktisk så godt fornøyd at jeg nå er gravid men andremann. Lånekassen har veldig gode ordninger når det gjelder utbetalinger, men jeg ville rådet deg til å få babyen før du er ferdig på skolen, eller i det minste at du har søkt deg inn på et nytt studium. Lånekassen krever at du er student for at de skal utbetale pengene. du kan velge å ta permisjon eller fortsette på skolen, lånekassen stiller uansett ingen krav til at du avlegger eksemener i barnests første leveår.

har du en deltidsjobb ved siden av studienen har du i tillegg krav på enten engangsstønad eller foreldrepenger fra nav. med andre ord kan det bli et økonomisk gunstig år når babyen er født=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...