Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på snart 8 mnd vil ikke ha middag. Får i henne noen skeier, men hun nyter ikke akkurat maten, for å si det litt forsiktig. Grøt og frukt er namnam, og brød går an.

Noen andre som har det slik? Hva gir dere?

Er det ok å gi grøt 3 ganger per dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 6,5 mnd og kaster opp av middag... Det er så kjipt. Lurer også på om det er greit med flere grøtmåltider pr dag.

Skrevet

Kjøtt og fisk er gode proteinkilder som barna trenger for å vokse. Dette bør de få i seg noen ganger i uken. Grønnsaker er og veldig viktig og bør spises flere ganger for dagen (det er i alle fall det ideelle)

Jeg ville laget maten selv, hvis de ikke liker glassene med middag. Da har du mulighet til å velge selv hva du har i. Most potet med gulrot og litt olje i pleier å være en suksess. Bytt ut gulrot med div andre grønnsaker som kålrot, brokkoli, pastinakk osv.

Dere som har "grøtbabyer" kan jo mose litt grønnsaker og blande i grøten. Kanskje det er en fin overgang til middagen?

To til tre grøtmåltider pr dager ok, men ikke glem grønnsakene og frukten ved siden av.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har laget mat selv (etter oppskrift her på dib) uten at det ble noe mer suksess. Endte i oppkast det som alt annet vi har prøvd. Så ingen middagsmat er godt for henne,ikke glass ikke hjemmelaget. Da blir det ikke bare bare.

Skrevet

Da ville jeg ventet noen uker før du prøver igjen. Det er jo ikke kjekt med oppkast...

Skrevet

Vet ikke om dette er til noe hjelp, men sønnen min vil i alle fall ikke ha noe annen middag en det som har tomatsaus i seg. Jeg lager hjemmelaget kjøttdeig og spaghetti med masse forskjellig krydder i tomatsausen, har også løk, paprika og noen ganger brokkoli i. Potet og gulrot hater han som pesten ;-)

Har dere forresten prøvd å blande noe søtt i middagen? Kan hende det glir ned da. Tilsett fruktpurè (feks med eple, aprikos eller pære), det hjalp noen ganger på min sønn :-)

Skrevet

Gutten vår liker ikke middagsglassene, men prøv å gi litt forskjellig middagsingredienser i småbiter, f.eks gulrotbiter, potetbiter... m.m

Vi prøver oss litt frem for tiden og fiskepudding falt veldig i smak her. Gutten vår er 7,5mnd.

Skrevet

Takk for tips! Skal jammen prøve med litt grønnsaker i grøten. :o) Vi har også prøvd alt av glass og hjemmelaget. Hun spiser noen få skeier, men vi må mer eller mindre tvinge inn resten, så det blir ikke så mye til slutt. Hun kaster ikke opp, men spytter ut og hyler. Ikke så kjekt å gi mat når det er slik.

Hun er glad i frukt da...heldigvis.

Lurer på om det er konsistensen hun ikke liker på middagen.

I morgen blir det most potet eller gulrot i grøten. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...