Gjest bissen Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Mange premature har jo svakere tenner..når var dere til tannlege første gangen? Jentene mine er snart 22 mnd, 11 uker prem..har bestilt time nå.
prematura har tre små Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Har tre prematurbarn men aldri hørt noe om at de skal/kan ha svakere tenner? Hvor har du det fra, om jeg kan spørre? Var hos tannlegen/tannpleier med de to største da de ble innkalt, det året de fylte tre, er vel standard for alle så vidt jeg vet. Minsta på ni mnd har naturlig nok ikke vært hos tannlege enda, da hun ikke har fått tenner. Mine er 11 og12 uker premature.
Gjest bissen Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Jeg har lest bla her på Dib at noen ble anbefalt å dra til tannsjekk med premature fra de var et år, derfor ville jeg høre om andre ventet til den første innkallingen:) At de kan ha svakere tenner har jeg lest flere steder, Feks moren min som var 10 uker prem fikk tenner uten emalje, samme med to premature barn jeg kjenner. Største grunnen til at vi drar til tannlege nå, er derimot tannsten hos størstejenta.
prematura har tre små Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Takk for opplysningen, da har i allefall jeg lært noe nytt, det var faktisk helt ukjent for meg:-) Nesten rart at vi ikke har fått beskjed om det hverken fra sykehuset eller helsestasjonen, når vi tross alt har flere premature. Men vi har da altså ventet til den første innkallingen, da vi ikke visste bedre, med de to største, ble ikke anmerket noe ang emaljen da i hvertfall, så håper den er i orden:)
lille sprelle Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Det skal være tannpleier på helsestasjonen på enkelte av kontrollene. Har ikke det skjedd, så kan du jo spørre helsesøster om å få komme i kontakt med tannpleier som ev. igjen henviser til tannlege om det skulle være nødvendig.
just_me_ Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 premature barn, skal ha oppfølging fra tannlege fra 1 års alder. Det fikk jeg høre på helsestasjon her.
Galskapens overhode Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 har jeg aldri hørt om.Men det er vel en grense for hvor premature de skal være for å få tannsjekk fra 1-års alder..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå