januarbaby+maibaby Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Mi får grøt to ganger om dagen men vil begynne med middag nå. Hvordan gjør dere det? Hva spiser di til hvert måltid og når ammer dere?
Rebekka og tre vidundere Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Jeg ammer en gang om natten (det skal det snart bli slutt på) og så en gang mellom 6 og 8 (eller hele tiden mellom 6 og 8;-) Kl 12 får han mm først, så litt avokado og banan. Eller andre grønnsaker og frukt. Så mm igjen. Kl 16 mm og middag (kokt potet, gulrot litt kjøtt osv)o gmm kl 19 mm og av og til litt velling hvis han spiste lite middag. Jeg har bare laget middagene selv. Har kjøpt kraftbein til å lage kraft med (disse kokte jeg i flere timer sammen med div rotgrønnsaker. Ingen salt) Kraften har jeg fryst i isterningsposer, slik at de er lett å ta i middager. Middagene består i bla. kokt potet, gulrot, brokkoli, spinat. Har prøvd kjøtt (okse og kylling) et par ganger. Har og prøvd laks, men det falt ikke i smak, så det må jobbes mer med:-)
Belladonna med to gutter Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Åh, nå ble jeg inspirert!! Har prøvd å laget middag selv, men han brekker seg og vil ikke spise klumper. Hvordan lager du maten Rebekka? Moser den?
Rebekka og tre vidundere Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Poteter og rønnsaker koker jeg på rist. Det er viktig å ikke koke dem for lenge. Brokkoli og lignende kan gjerne være litt hard. Så moser jeg dem sammen med en "isbit"kraft og 1/1-1 ts rapsolje. Ja, har kjøpt meg n ny stavmixer. den er veldig god. Moser maten ganske mye, men det blir noen små klumper av og til. Det er ikke så farlig for småtten spytter dem ut igjen! Det er i grunnen ganske enkelt å lage middag til de små. Bare dropp saltet, men ta gjerne i litt krydder (timian, rosmarin, oregano osv) Jeg er litt opptatt av barn og mat, og har lest en del om det. Så dette er noe jeg engasjerer meg i!! Lykke til med matlagingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå