Gå til innhold

HJELP!! Stimulering til 4 mån gutt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere for å stimulere og leke med er baby? Jeg vet ikke helt hva som er lagom/for mye av leketøy, sanger, regler etc - er det ok at ha barnet liggendes og "bare være" når han er våken?

Min gutt er så krevendes når han er våken, bynner fort å surve og vil gjøre noe annet enn å f eks sitte i fanget (skifter til å) lese bok (bytter aktivitet til) leke med babygym (grynt! missfornøyd!... mamma gjetter på ny) synge?? NEI! fungerer ikke... sove? nja... kun en time siden sist gang... sitte i babybjørn og se på omgivelser? hmmm, moro i sån 15 min...

vet ikke hva jeg gjør for feil...:(

noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min (som er over 3 år nå) var slik. Lekte kun i korte perioder. Måtte skifte "stasjon" kontinuerlig for at han ikke skulle sutre.

Lå litt på gulvet under babygymmen... lå i 10 min begynnte å sutre....fant nye leker....5 min så sutring....satt ham i vippestolen...15 min så sutring... fant frem babygymmen til vippestolen....5min så sutring... satt på tv (kunne sitte leeeeeenge :o) sutring......babybjørn......vippestol på kjøkkene for å se når jeg tok ut av oppvaskmaskinen.... ..... skifte bleie..... .... leke på gulvet med mamma...ut å hente posten....synge litt....lese bok..... ligge på sofaen å leke med mamma.... ja..... nå kommer jeg ikke på mer!

Jenta mi som snart er6 mnd. Kan ligge lenge på gulvet å leke alene. Så lenge hun ikke sutrer så lar jeg henne ligge der. Hun ønsker rett og slett ikke så mye oppmerksomhet som broren.

Skrevet

Snuppa her er bare 2,5 mnd,men vi har vært på festival å kjøpt gassballong i dag.Hun ligger på gulvet med denne på håndleddet sitt og prater og sparker og slår med armer og ben-en STOR slager her i huset:-))

Skrevet

Hei! Det er mye skifte av aktivitet her også. Så er nok litt slik det er. Lar henne ofte ligge på gulvet alene så lenge hu er fornøyd med det. Når hun sutrer prøver jeg å sitte med henne å få henne igang på andre ting, tøyser med henne på gulvet osv. De siste dagene har jeg danset endel med henne i armene og løftet henne opp i været osv, det syns hun er så artig.

Skrevet

har du prøvd med musikk- cder- beroligende- for barn- eller babysanger-cd.. - vet ikke om dette funker- men jeg ville prøvd det..

Skrevet

Hehe. nesten som å lese om lillemann..han er også begynt å bli en krevende liten kar..som gjerne vil ha action..Han kan godt ligge under babygymmen i 30-40 min på mårran mens jeg spiser, men etterpå vil han gjerne opp og stå- se ut på verden som raser forbi stuevinduene hos oss..Så blir det en dupp, mat når han våkner, og nye aktiviteter..Da skal han gjerne underholdes hele tiden..Kan ligge alene i korte perioder..Har leker rundt han, han ligger og snur litt på seg..Men det er aller beste er nok å ligge med suttekluten i munnen, for det klør sånn i gommene;)

Vi synger mye, danser litt omkring, går litt rundt i bakgården og titter på blomster og busker osv..Og prater mye sammen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...