Gå til innhold

noen som har en godt oppskrift på makaronigrateng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om gravidlystene kan ha begynt å komme allerede jeg?! får lyst på ting, og det gir seg ikke før jeg får det ( sånn hadde jeg det sist også).

en venninne pleier innimellom å lage det til oss, men hennes har en tendens til å smake litt varm melk med makaroni :s

så lurer på om noen har en annen oppskrift?!

satt i går kveld å lurte på om det kanskje kunne blitt gått om man putter bittelitt bulljong oppi?

Skrevet

Mmmm... Å nå vet jeg hva jeg skal ha til middag i dag ja.. Vært helt blank.. hehehe.. Jeg har ikke noe spesiell oppskrift på det.. Men synes det er veldig godt med muskat i gratinert hvitsaus..

jeg pleier og ha i pøslebiter, grønnsaker, helle over hvitsaus med muskat i og eventuelt litt ost hvis jeg føler for det.. nam nam...

Skrevet

lag en tykk hvitsaus (smelt smør, ha i mel til det blir veldig tykt og jevn ut med melk.) og krydre den med noe godt(salt/pepper/muskatt/pastakrydder/oregano/buljong?/whatever)

og så koker du makaroni og blander med sausen. Ha i ildfastform, evt ha i pølse/grønnsaker/osv. Masse ost innimellm og på toppen. Du kan strø knust grov-knekkebrød påtoppen, det blir godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...