Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slutten av åpnngsriene var vel hakket værre enn utdrivningen, selv om jeg mener alt var helt jævlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når jeg tenker tilbake på fødselen nå så syns jeg ikke det ene var værre en det andre, syns ikke det var så jævlig heller, men jeg holdt på i 2 timer og 3 kvarter bare så det kan jo være derfor. misunner ikke dere som holder på leeeenge. riene ble ikke værre, men det som kanskje var værst var når jeg måtte presse uten pressrier siden jenta måtte fort ut, det var egentlig litt vanskelig..hehe....men for all del, det var jo vondt, men kanskje jeg har fortrengt det..hehe

Skrevet

åpningsriene såklart!!! og i den siste pressrien da han kom ut! au!!

Skrevet

1. fødsel: Utrdrivningen var vondest.

2. fødsel: Åpningstiden var vondest. Utdrivningen var en befrielse :)

Skrevet

Åpningsriene vondest, selv om lystgassen var til god hjelp. Pressriene ikke vondt, men mest krevende fordi det krevde mye aktiv jobbing og riktig teknikk fra min side. Svettet som bare det. Ble også klippet, siden det var en stor baby. Brukte også lang tid på pressriene ( 1 time og tre kvarter ). Hadde ingen smertestillende under pressriene, men savnet ingenting heller, bare tenkte at jeg begynte å bli sliten etter 3 dager med fødselsrier og søvnløse netter.

Skrevet

åpningsfasen uten tvil!!!

pressriene var bare helt orgasmisk husker jeg:)) hihi..

Skrevet

Åpningsriene!!!! :S

Fy fadern.......:( Hadde vel rundt 50 knallharde rier i timen i 9 timer, (jordmora hadde aldri vært borti mer intens fødsel i sine 20 år som jordmor på Ullevål sykehus.....)

Ropte aldri etter smertestillende de 6 siste timene, ble faktisk påtvunget riehemmende sprøyter og epidural........ men fungerte de???

NOPE........................

Pressriene var himmelen i forhold!! Men jeg husker jeg tenkte etter den første pressria at "det her går ikke, det blir nok keisersnitt gitt"!

13 min senere lå hun på brystet mitt! :)

Skrevet

åpningsriene var absolutt værst!! hadde aldri mer enn 1min mellom riene fra start til slutt, så var ikke mulig å slappe av imellom. Tok ikke noe smertelindring...

Pressriene var bare deilig i forhold. Kom ut på tre min da, og et par pressrier ;)

Skrevet

Helt klart åpningsriene! Hadde så og si ikke pauser i mellom de! var en lettelse og få presse han ut selv om d ikke akkurat var behagelig d heller:P. Svimte faktisk av under pressriene også..Tror jeg trykte litt for hardt;) hehe. Men d var ekkelt... Jordmoren fikk litt panikk da visst og d sto litt flere folk rundt meg når jeg kom til meg selv igjen da..med en gang han kom ut var alt LANGT i fra glemt! Først no 4 uker etterpå er jeg begynt så smått og "glemme"..

Skrevet

Åpningsriene... 5-10cm på ca 20 min... Å få presse var himmelen i forhold.. ;)

Skrevet

Det aller vondeste var når hodet begynte å komme ut, fy f....

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Den siste halvtimen med åpningsrier. Eller, det verste var vel at jeg var så redd fordi jeg trodde det skulle holde på sånn i timesvis (jordmoren sa jo det kunne gå lang tid med førstemann). Hadde da null pause mellom riene, og ba på mine knær om at det måtte stoppe. Var helt fra meg. Plutselig hadde jeg full åpning, og da var jeg letta, da! Gikk heldigvis myyyye fortere enn jm hadde trodd... Pressriene syns jeg var helt greie, godt å kunne få jobbe med riene istedenfor mot dem... hadde heller valgt 10 000 utdrivninger enn å måtte oppleve den siste halvtimen med åpningsrier igjen!

Skrevet

Å stå imot pressetrang i 4 timer før full åpning var desidert verst.....

Skrevet

Samme her. Den følelsen av hodet hans som sprengte mellom to rier var klart det værste med fødselen. Var kjempelettet da, med hjelp av vakuum, hele ungen skvatt ut. Ellers synes jeg verken åpnings - eller pressriene var sååååå forferdelig vonde, men jeg ble så sliten under pressingen at jeg trodde min siste time var kommet :/

Skrevet

Hadde bortimot styrtfødsel, så fra 2-3 cm åpning og til tuppa var ute tok det under en time. Og vil si at fram til pressriene så var jeg omtrent fra meg av smerte, var nokså tøft ja... Hadde kanskje tre pressrier, hvor jordmor holdt imot på de to siste for at det ikke skulle revnes og tuppa bli skutt ut, så de var helt greie! Var en lettelse å få gjøre noe siden den timen med rier ikke var så veldig ok. De gav seg aldri, bare "rullet over meg" om og om igjen uten å minske i styrke. Så helt klart åpningstiden ja... (å syinga etterpå var heller ikke så gøy, tenker da på bedøvelsen...)

Skrevet

uten tvil så var åpningsriene fra 6-10 cm vondest. Var godt når pressriene kom og jeg kunne være aktiv.

Skrevet

defentivt åpningsriene... men no ga de meg så mye epidural at eg ikkje kjente når eg skulle presse da.. for isteden for at det stoppet opp med epidduralen satt det fart så enda de skrudde den helt ned var eg like bedøvet:S

Skrevet

deffinitivt når dem skulle ut. det var det vondeste av ALT... i det hodet står i åpningen.. auauau...

har en søster som akkrat har født og når jeg visste hun var på fødestuen så kjente jeg den sviende smerten når hodet står i åpningen.. det er så ubeskrivelig vondt..

Skrevet

jeg syns egentlig at det vondeste med hele fødselen var når lege eller jordmor var inni og prøvde å dytte livmor munnen rundt hodet på babyen... (den siste cm åpnet seg ikke)

men av riene var det åpningstiden som var vondest.. slapp unna med bare 4 pressrier..

Skrevet

Åpningsriene de siste cm... Trodde jeg var døden nær ;)

Skrevet

uten tvil åpningsriene.... når jeg endelig fikk presse var det som å komme til himmelen. Hadde ingen smerter når jeg presset, alt fokus gikk i å presse til jeg ble blå i trynet. Selv om pressriene varte i over en time..

Skrevet

Pressriene var verst for meg. Åpningstiden gikk overraskende lett. Putselig var den bare over.

Skrevet

åpningsriene, pressriene syns jeg var mest slitsomt...

Skrevet

Synest helt klart di siste 7-10cm av åpningsriene var hardest. Hadde da kun lystgass som hjelpemiddel :o) Å det var digg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...