Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpningstiden, eller press riene?

Jeg syns helt klart pressriene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes selve utdrvningen var vondest!

Skrevet

Helt klart vondest når han skulle presses ut!!!

Skrevet

Uten tvil pressriene, åpningstider var jo bare starten....

Skrevet

UTen tvil da gutten kom ut. Ble tatt med vakum, og han ble virkelig stående i fødselsgangen mellom de to siste riene... Så da skulle jeg liksom ligge der med ungen halveis ute og bare vente på neste ri... Fy f***, jeg lå i bro i senga og da brølte jeg da :)

Skrevet

Denne gang syns jeg pressriene var verst, men første gangen syntes jeg bare det var herlig når jeg fikk presse! Men begge fødslene mine har vært veldi raske og fine:-)

Skrevet

Åpningsriene!!! Var grusomme!!

Å presse ut babyen var enkelt å puste seg gjennom..

Skrevet

Åpningsriene på de to første- å presse dem ut var ikke vondt i det hele tatt.

Pressriene på nr.3- helt grusom!!

Skrevet

Åpningsriene mellom 7-10 cm var død. Pressinga var heilt grei i forhold. Godt å endelig kunne være aktiv:)

Skrevet

Pressriene! Men det var bra for det var det som gikk fortest over;)

Skrevet

Jeg syntes bare det var en lettelse å få presse, så helt klart åpningsriene.

Skrevet

Åpningsriene, uten tvil! De siste cm var som en stor uendelig rie... Pressriene kom som en lettelse!

Skrevet

åpningsrierna helt klart!! ajajajaj:)

Skrevet

Jeg må si: ingen av delene!! Åpningstiden bare varte og rakk, men når jeg hadde 10 cm og "han må bare synke litt lenger ned, du kan ikke presse enda" riene var verst, stå i mot presse trang i nesten en time er drøyt. Og som om ikke det var nok så dabbet riene av og de måtte slå av epeduralen rett før jeg skulle begynne i presse, og de da drar fram saksen for han ligger i seteleie, og begynner å klippe, da var det vont da!! Skal sies da at når han endelig om ut var det den beste følelsen i hele verden og alt var glemt!!

Skrevet

Åpningsriene!! Det var godt å få begynne å jobbe med riene..

Skrevet

De siste 3 cm, og å presse henne ut var helt grusomt..

Skrevet

Syns begge deler var forjævlig(lå 36 timer i fødsel), men blir fortsatt fysisk kvalm når jeg tenker på pressriene.. for en grusom smerte:(

da lå også jeg i bro i senga og brølte :D

men ingenting slår da jordmor satte kateter på meg under åpningsriene.. samboeren måtte gå ut for han orka ikke høre på skrikene mine:-o

Skrevet

Åpningsriene var det værste! Alt skjedde så fort, og jeg gikk fra 3-10 i åpning på et par timer bare. Plutselig var det klart for å presse, og da hadde jeg plutselig mulighet til å "gjøre noe" med smertene.

Skrevet

akkurat sånn følte jeg det også! åpningsriene var forferdelig, og den siste cm var gruuusom, fikk sånn utrolig trykketrang men fikk jo ikke lov til å trykke før det var full åpning. det var ikke i nærheten så vondt å presse, men når pressria var over så kjentes det ut som om noen hakka meg med øks i ryggen eller noe, det var grusomt. men likevel var det åpningsriene som var verst. under pressriene kunne man som skrevet over, gjøre noe med smertene! men, all smerte var verdt lille gullet mitt:)

Skrevet

Med første jenta var det vondeste å presse, eller ikke selve pressinga, men å kjenne at det revna inni der når hun var på vei ut!

Med andre jenta var det vondeste mellom 7 og 10 cm, da ramla jeg helt ut, og 'gav opp' hele greia =P Men da de 'vekket meg til live igjen' når press riene kom gikk det helt greit =)

Men så er det jo forskjell på å presse i 1 time (første gangen) og 3-4 press (andre gangen).

Skrevet

Min fødsel varte bare i 2 timer,så jeg kan ikke si jeg fikk oppleve så mye før det hele var over,men det vondeste var ikke press riene her!!Det var en befrielse å få begynne å jobbe med riene!!!

Så åpnings riene var vell værst her ja!!:)

Skrevet

Åpningsriene! Au! Kom inn med 5 cm åpning og var klar til å presse etter litt over en time. Jordmora hadde ikke funnet fram papirene mine eller noe, hun trodde hun hadde så god tid. Pressriene føltes mer som en bølge som kom over meg. Og da babyen var på vei ut og det revnet både her og der, svei det litt. Sånn i forhold til åpningsriene altså. Og siden det gikk så fort rakk jeg jo ikke å få en paracett engang.. Misunner virkelig ikke de som blir liggende lenge nei. Men resultatet blir jo like bra uansett :)

Skrevet

Åpningsriene - da hadde jeg lystgass. Pressriene var ikke så ille, til tross for at jeg ikke hadde smertestillende da. Tror det hadde noe med at jeg visste at jeg snart var i mål og kunne "gjøre noe" aktivt der jeg lå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...