Gå til innhold

Soverutiner om dagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler ikke jeg har lov å klage men må i hvertfall spørre dere om råd: Bayen min som nå er 8 uker har siden 3 ukers alder sovet hele natten. Har greie rutiner om kvelden som gjør at hun sovner c.a 22.00 og sover til 07.00 uten å våkne for mat. På denne måten får jeg nok søvn og er opplagt i løpet av dagen.

NÅ TIL PROBLEMET MITT!

Hun sover ikke noe særlig om dagen. Får jeg henne til å sove er det gjerne i fanget mitt eller etter timesvis med vugging og likevel sover hun maks 20 min om gangen. På formiddagen er hun ganske blid å våken men utover dagen blir det mer og mer grining. Det har nå blitt så ille at jeg ammer henne litt hver time for å få henne til å slutte å gråte. På kvelden er jeg rimelig sliten og føler meg som verdens dårligste mor som ikke får til gode mat/soverutiner om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnepleier på barsel rådet meg til å gi store måltider slik at den lille ble mett nok til å sovne skikkelig på dagen. Dvs amme - bytte bleie - amme igjen. Dette fungerte utmerket for oss, han har sover 1-3 timer hver 2.-3. time siden vi kom hjem fra sykehuset. Er 3,5 mndr nå. Vet ikke om det kan funke for deg, men det er i allefall mitt tips ;)

Forresten fant jeg også ut at stimulering var viktig når han var våken (helt i begynnelsen holder det jo med mat og stell). Tror min var rundt jenta di sin alder da jeg oppdaget at han sov mye bedre etter at vi hadde lekt litt ;)

Skrevet

Takk! da skal jeg prove det idag!

Skrevet

plutselig fikk jeg dette problemet også! bare at min gutt (4 mån) sov fint helt frem til 3 mån på dagtid så bynte problemen; dupper på 5-20-30 min så oppvakning! har vært helt utslitt!! har vært oppe i 14 amminger per dag! så nå prøvde jeg at la han skrike litt når han voknet for å se om han somnet om - og idag sov han først 30 min og voknet som vanlig, skrek (i kun!) ca 5min, somnet om og sov 2 TIMER TIL!! jeg og fikk meg før første gang på flere uker en liten hvil og føler meg faktisk litt våken!

trur han har blitt vant til att bruke meg som smokk og søvndysser og jeg har skapt det behovet ved å komme springendes vær gang han grynter.

fikk noen fine søvntips på denne svenske siden der det står at lese om både kvelds- og dagsøvnproblem

http://se.babycenter.com/baby/sleep/

Skal nå prøve å la han skrike litt før jeg går in, så han kan få sjansen at sovne og sovne om av seg sjøl og ikke med pupp/skaking/vugging som jeg har drevet med tidligere (å det har jo helt tydelig IKKE fungert!!).

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...