Gå til innhold

April: Hvordan forklare at Oldefar er død.....

Anbefalte innlegg

Gruer meg til i morgen for da må jeg fortelle Natalie at Oldefar er død, han har jo vært som en bestefar for henne, de hadde mye morro sammen..

Jeg er litt redd for å si at han ble syk og døde, for Natalie er veldig mye syk.. så jeg vil ikke at hun skal bli redd når hun selv er syk..

Og så er det det med begravelsen, har lest raskt på nettet at det er lurt at de blir med.. men hvordan skal jeg forberede henne på dette..?

Blir veldig glad hvis noen har tips.... :)

(ps. kommer meg ikke inn på min side for å skifte nick, men lillebror er utenfor magen nå altså ;-) )

Fortsetter under...

Vi måtte forklare Siri for 3 uker siden at bestefar var død, men hun skjønner ikke så mye av det. Vi sa bare att besse ikke lever noe mer og er i himmelen. Og det rakk å si det til henne, så når hun blir litt større s og spørr så skal un få vite mer.

Hun var ikke med i begravelsen, hadde nok med oss selv den dagen.

Ja det er ikke noe kjekt.. :( Vi fortalte at Oldefar var død, at han var gammel og at han ikke kommer til oss mere.. prøvde å snakke en del rundt det, og at vi var triste og slikt.. og hvordan det ble når vi skal i begravelsen. Vet ikke om hun skjønner alt, men vi skal hvertfall prøve å svare på spørsmålene hennes..

Hun skal være med i begravelsen, men ikke til minnestund der vi får se han for siste gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...