Gå til innhold

flått - bitt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter på 2 1/2 ble bitt av flott for over 1 mnd. siden.

hun har ikke fått rød ring rundt bittet...MEN: nå har jeg lest at det kan gå til vevene og du kan faktisk bli syk flere 10 år etter at en er blitt bitt...

d så ut som flåtten akkurat hadde fått bitt seg fast for den var passe skjev... jeg har tatt mange flått-er av katten min før jeg begynte med dråper på han som gjør at de ikke biter seg fast....

jeg skal ringe legen min og høre om hun kan gå på kur selv om hun ikke har blitt syk slik at en dreper bakteriene...for borrelia-bakterien el. hva den nå heter vil vi ta knekken på om hun har den i seg....

har dere fått unger bitt og hva har dere gjort ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, gudsjelov har ikke Luke blitt bitt. Men synes du gjør rett i å kontakte legen din for å se om hun kan gå på en slik kur.

Masse lykke til, ordner seg.....her skulle du få en smileys, men shift tasten funker ikke...hehe

Skrevet

Hvor i landet bor du? Sannsynligheten for borreliose er forsvinnende liten så lenge du fikk den fjernet før 24 timer. For å få antibiotika profylaktisk (forebyggende) tror jeg at det skal være stor risiko for sykdommen, det vil si at dere har vært i et området med stor prosentandel infiserte flått og at flåtten har fått sitte over 24 timer.

Gutten min fikk bitt for noen uker siden. Vi bor på på vestlandet og vi fikk tatt den etter bare noen timer. ngen rød ring så vi tar det med stor ro.

Uansett lykke til!

Skrevet

nordvestlandet og hovedinnlegger her...; fikk vite en dag etter hun var bitt at det var 40 % av alle flåttene som hadde denne bakterien.. ikke vet jeg hvordan de måler dette men det er no tilfelle...

og følg med ivertfall til dere som også er blitt bitt.. fordi denne røde ringen idikererer ikke noe som helst trygget eller usikkerhet... det spiller liten rolle om en får denne røde ringen eller ei...., folk reagerer forskjellig..

vel, jeg har ikke fått snakket med fastlegen enda, men skal ringe igjen imårra :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...