Gå til innhold

bæresele og vippestol

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen "regel" på når man kan begynne å bruke vippestol og slik babybjørn bæresele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vippestol som kan legges helt bak og har brukt en få minutter av gangen siden tuppa var to uker. Bæresele har jeg brukt siden jeg fikk den, men har ergosele m nyfødtinnlegg så kunne brukt den siden hun ble født..

Skrevet

BabyBjørn bæresele bør du vente med til babyen er ca 3-4 mnd gammel. Du kan evt bruke sjal eller slynge nå. Grunnen til at du bør vente med bæresele er at det blir for mye konsentrert trykk på rompa og nederst i ryggen, mens med sjal eller slynge så fordeles trykket utover på et større område. Du kan lese mer om sjal og slynge på www.tettinntil.no.

Når det gjelder vippestol så sier man vel også der at man bør vente til barnet kan sitte av seg selv, men hvis du har en vippestol som kan legges nesten helt flat så tror jeg det ikke gjør noe å ha babyen i den noen minutter hver dag. Vi begynte med vippestol noen minutter da vi begynte med tran. Nå sitter datteren min (4 mnd) i den når vi spiser middag. Så er hun litt med hun også. :)

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

det står på utstyret, De fleste vippestoler kan bruker fra de er født og det samme står det på bæretøyet. Jeg har ikke babybjørn, og har forstått det slik at her inne på BIM er det uglesett.. kun hjemmesnekrete slynger, sjal og økologisk ulandsbæretøy gjelder, jeg har en sele fra Jane og på den står det at den kan fint brukes fra 0 måneder. Det kommer vel litt ann på hva babyen din liker og ikke minst om du trives med å bære deg ihjel (etter 9 måneders bæring allerede).

Skrevet

Akkurat BabyBjørn selen mener jeg at det står fra 3,5-4kg og 56 cm lang. Hadde "dessverre" en slik en.. Vesla hatet den, og jeg fikk vonde skuldre.. Råder deg heller til å kjøpe Ergo, Manduca el.l. hvor barnet sitter ergonomisk riktig og mye bedre for den som bærer.

Vippestol står det rundt 6 uker i div. bøker.

Skrevet

Baby bjørn kan brukes så smått fra 14 dagers alder, da med annsiktet vendt mot brystet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...