Gå til innhold

Kjøpe ny bil! Hvilken bil har dere? Erfaringer og forslag noen? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må bytte inn bilen vår pga mye tull så er det noen som har et godt forslag på en god og fin familiebil som er billig i drift og evt. billige deler hvis det skulle bli noe?

Vi har ikke tenkt å kjøpe en dyr og ny bil, så ca 100 000 hadde vi tenkt da.

Kanskje noen har en mann som har peiling også? :)

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

Vi har hatt audi tre ganger nå :)

Sist havnet valget på en svart audi stasjonsvogn 2002 mod. med aircondition pga min gamle fra 97 hadde IKKE det, drepen var det!!

Den er ikke såå dyr, vi ga 150.000 for vår, men det er fordi det er 1,6 liter og ikke 1,9, da må man plutselig opp i langt over 200.000

men vi er meget godt fornøyd med denne. den er veldig pen og vanvittig god å kjøre og det er god plass til 2 unger som vi får i mars med vogner og diverse:D

Skrevet

Vi gav nesten 200 000 for vår bil, en Toyota Verso 2005 modell...

Er sikkert rimeligere på eldre modeller!

Kommer veldig godt ut i kollisjonstester og verkstedstatistikker!

Litt høy er den, det liker jeg veldig godt! Stort bagasjerom, eller så kan du velge bort å ha bagasjerom, og heller slå opp de to bakerste setene slik at du får 7 seter i bilen! Veldig praktisk! God kjørekomfort!

Skrevet

Ellers vurderte vi å kjøpe Citroen Berlingo! En kjempepraktisk og veldig rimelig bil! Men finnes jo ikke fin av utsende da...

Barnevognen går rett inni bak uten å slå den sammen :)

Skrevet

Om dere skal ha en til rundt 100.000, så ville jeg absolutt ikke kjøpt audi. Synes ALT går på de bilene når de kommer over 170.000 km, noe en bil i den prisklassen mulig har gjort (?). Dessuten svært dyre deler.. Ville også ikke valgt diesel, siden den nå har økt sånn i pris, og servicen er dyrere på dieselbil.

Ville nok ha gått for muligens en Honda eller Toyota, dette er biler som kommer bra ut i verkstedtester osv, sier kompisen min som er bilmekaniker. Slitesterke! :) Ellers er Volvoer utrolig bra biler, som holder. Uansett får dere ha lykke til med bilvalget! Ville ha forhørt meg litt med fagkyndige folk før jeg evt. hadde bestemt meg.. ;)

Skrevet

vi har kjøpt svart peugot sw 307 7 seter..kjempe fornøyd med den..

:)å ungene digger panorama utsikten i taket:)

Skrevet

AUDI A6!! er superfornøyd!! stor bagasjeplass, det største vi fant i stasjonsvogn i allefall..

Skrevet

Toyota er kåret som beste bruktbil. men sjekk mengde rust om du velger å kjøpe en litt eldre modell

Skrevet

Takk for alle svar! Vi har ikke helt bestemt oss, har sett på peugeot 406 og passat da.. 406 har vi prøvd og vi synes det er en god bil så det er vel store sjanser for det :)

Skrevet

Heisann :)

De aller beste bilene er som regel japanske biler. De er veldig slitesterke og ruster ikke, som i motsetning til tyske. Og hvis jeg var deg, ville jeg styrt unna franske biler. Er som regel mye problemer med de i elektronikken! Men du kan jo være heldig, som pappa som har Peugeot 307 oxygo. Det er en meget romslig stasjonsvogn, med sterk turbodieselmotor som klarer det meste selv om det "bare" er 1,6 liter. Det er typisk at franske biler ikke er så heldige å kjøpe, men de aller fleste bilene går det jo bra med :)

Selv om dieselen er dyrere, kan jeg garantere deg at du tjener på det!!!Dieselmotorer er mye mer gjerrig på drivstoffet, og i tillegg går dieselmotorer mye lenger enn bensinmotorer. Det er fordi dieselmotorer er lagd på en helt annen måte enn bensinmotorer...

Volvo er jo en typsik bil som bare går og går, gode og trygge er de også!

Men når jeg selv får barn, skal jeg ha Volkswagen Passat. Nydelig stasjonsvogn, som ikke bare er tøff i utseende, så er det en meget trygg bil. Husk at du skal frakte dine aller kjæreste :)

Jeg kjøpte meg nettopp en VW Polo (liiiten bil) fordi eieren ikke ville at den nyfødte datteren sin skulle kjøres i den!

Så jeg ville gått for en stasjonsvogn, feks:

Volvo 850

Audi A6

VW Passat

Tyske biler, spesielt VW og Audi er typiske biler som er veldig gode, men derimot litt dyre å fikse på. Men de ruster ikke så lenge du passer godt på å vaske dem osv..Veldig lett å finne deler til dem!

Men generelt burde du rett og slett gå etter en bil som har nok plass til ditt behov, og ikke minst langt panser = bedre sikkerhet. (Stort motorroom gjør at motoren presses sammen ved en eventuelt kollisjon, istedetfor inne i bilen).

Gode biler: Tyske og japanske :)

Blei litt mye på en gang, er bare veldig interessert i bil, så vil fortelle alt :P hehe

Lykke til med bilkjøp!!

Skrevet

Kjøp japansk bil!!!

Mazda Toyota Suzuki Mitsubishi Opel - billigst

Franske biler er ikke bra (generelt) Selvfølgelig bra når de er nye, men etter det.... Peugot Citroen Renault

Audi har dyre deler og er dyr å reparere.

Jeg kikker på bil selv nå og det blir enten

Opel Astra 2002 modell

Mazda premacy/626 2000 modell - biler som bare går og går!!!

For meg er det viktig at det er god lagringsplass.

Skrevet

Vi har Toyota Aventsis (08 mod). Er veldig fornøyd med den. Vet de selger eldre modeller til en ok pris. Den er sikker, billig i drift, fin og mye bil for pengene (sammenlignet med lignende biler som Volvo, Mazda, ...)

Skrevet

Vi har peugeot 307 og er kjempefornøyd med den. Vi kjøpte den i 2004, da var den 2 år gammel og vi har ikke hatt noe problemer. Lettkjørt, oversiktelig og fin, ikke minst kjempegrei på vinterføre..

Nå venter vi unge nr fire så den blir for liten for oss desverre, så nå ser vi på en peugeout 807 seks- eller sju-seter. De er ganske mye større.

Skrevet

VW Passat stasjonsvogn. Den har størst bagasjerom blandt stasjonsvognene. :)

Skrevet

Fordi vi har 6 unger, begrenser valget seg utrolig....og sporty bil til 8 finner du vel ikke.....Men vi har en Opel Vivaro, 9 seter, som vi er utrolig godt fornøyd med. Greit med stor bil også. Kjører sykler og barnevogner rett inn.....

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt Mazda 6, og er helfrelst på den. Overraskende stor plass, og utrolig god å kjøre. :-) Vi kikka lenge på Audi og VW, men fant fort ut at Japanske biler er billigere å eie.

Skrevet

Vi har nå vår 7'ende Peugeot, har hatt de fleste modellene f.o.m. 407-serien til 807-serien. Dette er komfortable biler, som er driftssikre og økonomiske å kjøre. Våre 4 siste biler har vært dieselbiler, og de har faktisk vært fornuftige i forbruk, vår siste 807 går på 0,5 - 0,6 på langkjøring og 0,7 på bykjøring, og dette er bra med 140 hk og såpass tung bil!

Skrevet

Jeg ville kjøpt Toyota... Den er billig i drift, rimelige deler og billig service. Har hatt flere Audi, VW, Peugeot, Opel osv og det har vært noe galt med alle sammen. Tyske biler er veldig dyre å reparere og å ha på service, franskmenn går i stykker på elektronikk (men har galvanisert karosseri), Opel kan du omdøpe til Skropel pga alle feil, rust og mangler... Mercedes er rustbiler, samme er Mazda.

Smaken er som baken, men skal du ha mye igjen for pengene dine villejeg valgt en Avensis med 1,8l motor. Goood plass, driftssikker, billig i bruk og komfortabel. Kjøpte selv en 03-mod stv, etter å ha hatt en haug med mandagsbiler :s Lykke til i jungelen ;)

Skrevet

Så mange gode forslag!! Det er så mye å velge mellom så jeg vet jamen ikke hva vi skal gjøre..

Har ikke bil nå da så vi skulle jo hatt ny.. i går helst! Store sjanser for Passat da, får satse på at vi finner en snarest :)

Skrevet

Dere kan kjøpe bilen min:) Har en Volvo V70 99 modell jeg skal selge nå. Er en perfekt familiebil, men utrolig god plass og så er den trygg å kjøre.

Skrevet

Vi skal selge vår VW passat stasjonsvogn 2002 modell. Grunnen er at vi skal kjøpe nyere passat:) Veldig fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...