Gå til innhold

Spørsmål om morsmelkerstatning


here

Anbefalte innlegg

Hei damer!

 

Håper noen av dere har erfaring med morsmelkerstatning og kan svare meg.

 

Har en liten gutt på 2 uker og vi må gi morsmelkerstatning i tillegg til amming. Til nå har vi brukt de ferdige pakkene med MME, men nå begynner dosene å bli såpass store at det kan bli dyrt i lengden.

Har kjøpt pulver også men det står på pakken at man må koke friskt til hvert måltid og DET er pes på natta!

 

Lurer da på om det ikke går an å koke opp en dagsrasjon og ha den stående i kjøleskapet? Evt et par tre doser så de bare er å varme opp?

 

Takknemlig for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som gjør det,men det er ikke anbefalt pga bakterier.Det står at MME skal brukes etter 1 time når den er lagt.

Du kan ha ferdig varmet varmt vann på en en termos å ferdig varmet KALDT vann på en annen termos,så blander du kaldt mot varmt så du får rett temp,ha i pulver å vips!! Værre er det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har en datter som bare brukte mme i sitt første leveår. Ja det er både tidkrevende og litt mer mas enn bare amming.Jeg fikk beskjed på helsestasjonen at det var helt greit å lage flasker til et helt døgn. En venninde av meg som jobber på en nyfødtavd fortalte meg at de gjør det samme på sykehusene. Jeg lagde 8 flasker hver kveld og hadde da alt klart til det neste døgnet. Hvis jeg var ute på tur tok jeg med meg ferdigpakkene med mme så ikke de hjemmelagde flaskene skulle bli utsatt for varme. Dette gikk helt fint, og min datter ble ikke syk av dette

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...