Gå til innhold

Lar dere babyen ligge på lammeskinn nå i varmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille har lammeskinn i vognen. Han ligger på det nå når det er 25 grader, men synes han blir svett. Trodde lammeskinn skulle virke svalende i varmen. Er det bedre å legge ham på bomullslaken?

(Vognen er selvsagt i skyggen og han har bare på seg en body)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er såpass varmt tror jeg nok han svetter uansett hva du har under..:) Men lammeskinn hjelper nok mere på en bomull som bare ville blitt klamt og ekkelt når han svetta.

Skrevet

Jeg hører man sier at skinnet skal regulere, men jeg synes at det virker så varmt for det. Jeg har ikke hatt skinn i vognen i sommer og hun har ikke vært noe særlig svett. Jeg har hatt et bomullsteppe i bagen og har regulert med klær i stedet.

Skrevet

Jeg har prøvd meg litt frem og funnet ut at lillemann har det best på skinn! Men det regulerer bare varmen hvis han ligger uten klær- altså ligger han i bare bleia. Med klær blir det for varmt. Lillemann er veldig varm av seg! hvis han ligger på bomullslaken blir han svett som bare det så her bruker vi skinn i vognen og i sengen:)

Skrevet

Her ligger snuppa på skinn. Dels for å venne henne til ny vogn, og dels for og regulere tempen. Det virker som hun har det behagelig på skinnet, så da blir det foreløpig.

Skrevet

Vi tok bort lammeskinnet for noen dager siden pga den intense varmen. Da ble gutten vår full av varmeutslett og eksem på både mage og rygg. Nå er skinnet tilbake og eksemet/utslettet borte.

Skrevet

Ligger han da uten klær eller med? Hva slags type klær da? Mulig jeg får prøve med snuppa, selv om det går helt fint uten skinn også.. Brukte det i vår da hun var nyfødt, men kuttet det ut i varmeperioden i juni.

Skrevet

Måtte ta bort lammeskinnet da det ble så intenst varmt!HAr tatt bort lakenet også og tullet madrassen inn i et helseteppe, og det var genialt!Snuppa har ikke vært svett en gang siden, og hun har maaaaasse hår som pleier å bli ganske vått i varmen...

Skrevet

la han ligge uten body, kun bleie og lammeskinn. mye bedre. men det gjør jo ikke noe om de svetter bittelitt da. det er jo en naturlig funksjon.

Skrevet

Ikke lammeskinn, bare et pledd under...

Skrevet

Min sover på lammeskinn om dagen. Svett blir han uansett når det er så varmt, men han blir ikke klam på ryggen med lammeskinnet. Lammeskinnet blir heller ikke fuktig, slik laken ofte blir. Synes forresten det fungerer godt med et sammenbrettet helseteppet under ham også. Begge deler er laget slik at luften kan sirkulere, dermed blir ikke et svett barn like fuktig som hvis det ligger på tettere materialer.

Skrevet

vi har kjøpt lammeskinn på ikea, det er litt mer langåret enn de man får kjøpt i babybutikkene. Noen som har erfaring med om de fra ikea fuunker like bra som de korthårete? jeg tenker på luft under ryggen til lillegutt.

Skrevet

Nei, nei og atter nei! Synes du skal legge et lammeskinn på madrassen din og kjenne om det blir varmet etter noen timer! (Ikke stygt ment!) Hva er dette egentlig for en vane! Lammeskinn hörer hjemme i kulda, ikke i varmen. Husk at småbarn ikke kan regulere kroppsvarme like bra som oss og blir de overvarme er det ikke bra. Heller litt for kalde enn litt for varme (selv om akkurat passe er å foretrekke!)

Skrevet

Lammeskinnene fra Ikea er innsatt med flere kjemikaler og er ikke ment for babyer. Det anbefales også å bruke korthåret skinn fordi i værste falll kan barna få for lite oksygen om de får nesen ned i de lange hårene.

Men man kan helt sikkert bruke det om vinteren til større barn når de har dress osv på seg.

Skrevet

Jeg gjorde ikke det til å begynne med, men han svettet og svettet. Sov urolig også. Så tok jeg meg selv en lur på skinnet hans, som tilfeldigvis lå på sofaen. Det var sååå behagelig og jeg var ikke svett i det hele tatt! Så jeg tviholder til skinnet etter det! Han er helt våt med en gang vi går tur uten skinnet. Med skinnet så er det perfekt!

Skrevet

Jeg fødte nå 29 juli,fikk lammeskinn rundt den lille med en gang hun var født,men de tok det rakst bort,for de mente at det var alt for varmt for at de skulle ha det nå. Det var kun kort tid etter fødselen de trengte det i denne varmen.

En annen ting er at de oppfordrer jo ikke til å bruke dette,da dette kan føre til krybbedød, pga at det gjør slik at oksygenet ikke blir sirkulert skikkelig. Så her kommer babyen ikke til å ligge på lammeskinn til høsten/vinter heller.

Skrevet

kan lammeskinn også føre til krybbedød?`

det hadde jeg ikke hørt før...

alt er visst farlig..:P

Skrevet

vi bruker lammeskinn på sommeren, men da har han kun på bleie. har ikke vært for varm eller klam i det hele tatt. så barna er nok forskjellige der gitt!

Skrevet

Det varierar vel kva som er best for forskjellige babyar.

Jenta vår blir svett og klam med det same viss ho ligg på bomullslaken, har det bedre på skinnet sitt.

Når det er veldig varmt blir babyen svett uansett kva h*n ligg på, vil eg tru, så ein må prøve seg fram til det som er minst ille for kvar enkelt baby.

Skrevet

Har lagt vekk lammeskinnet pga det vert for varmt. I vogna ligg han på eit samanbretta helseteppe, syns det er luftigare enn madrass/vanlig teppe. Kjem kanskje an på kva vogn det er, i vår vogn vart det for tett med lammeskinnet, det la seg litt rundt småen.

Skrevet

vi har brukt skinn hele sommren vi!

sambo ville prøv uten her om dagen, for han syns folk så litt rart på oss som brukte ull i vogna nå... snuppa var rimelig svett uten skinnet!!!

Skrevet

Husk at de som faktisk har opplevd krybbedød ikke avfeier det

med et "alt er visst farlig". Du kan lese mer om lammeskinn og

spedbarn på landsforeningen for krybbedøds hjemmesider.

Skrevet

Bruker dere virkelig skinn??? Det der med at ull regulerer varmen er jo bare tull. Ligger dere selv på ull nå i heten? Eller går med ull på dere for at det regulerer så bra? Dere hadde krepert!

Ull er vel og bra på vinteren, men i 30 grader?? Hørtes ut som tortur i mine ører :-)

Skrevet

Jepp, bruker lammeskinn i varmen, og brukte det på Kreta, til de "innfødte's" store forskrekkelse! Kun bleie, og det funker som bare det. Ble kjent med en dame fra Australia, som fortalte at de også brukte lammeskinn til babyene der nede i Australia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...