Bohema77 Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Hei, vil bare dele fornøyelsen med dere. Gutten min har nå begynt å spise grøt og avføringen har fått en god konsistens og er mindre flytende. Rispapiret i tøybleia fanger det godt opp, og så kastes det i toalettet. Tøybleier er blitt så mye enklere nå, så som jeg slipper å skylle så nøye. Hurra for rispapir!
Bohema77 Skrevet 8. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 8. august 2008 Tja er det så bra da?Løser rispapiret seg opp? Eller blir det bare liggende i røret i kloakken? Jeg lurer på det! Når rispapiret har fulgt med i klesvasken, så løser det seg ikke opp! Hvor miljøvennlig er rispapir egentlig? Hvor lang tid bruker det på å løse seg opp? Er ikke ris litt unødvendig å bruke, med matmangel i et økologisk lys?!!! Det er jo litt som biodieseldebatten jo...
Solskinnsjenta Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Betegnelsen rispapir er egentlig litt misvisende. Noen innlegg er laget av ris (og fra den delen av planten som ikke kan spises), men det vanlige er at de er laget av en papir/viskose-blanding. De er komposterbare (bruker ca 1 uke på å dekomposteres i vanlig kompost), og med mindre du har veldig gamle rør vil de ikke forårsake blokkering i rørene. Det er selvfølgelig fullt mulig å klare seg uten rispapir hvis du er veldig skaptisk til miljøgevinsten (men da regner jeg med at du ikke er av typen som bruker papirservietter eller kjøkkenpapir på kjøkkenet heller). Det blir mer klin av å ikke ha dette innlegget i bleiene, men alt går (Vi måtte klare oss uten en ukes tid, det var tomt for biopapir i nettbutikken da vi bestilte nytt, dette fikk vi selvfølgelig ikke vite _før_ bestillingen var gått igjennom...).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå