♡Rebekka - FØDEKLAR ♡ Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Så alle er jo gravid rundt meg og vil så gjerne finne et navn ikke alle som venter jente har bestemt seg for. Vi har et par forslag men alle navn vil hjelpe. Jenny - (heter farmoren til samboeren) Sofie- (Heter min mormor) Begge dise damene har vært igjennom så mye og for meg representerer disse navnene sterke damer.. Så vi tenkte en sammenslåing. Jenny Sofie... Eneste problemet er at jeg ikke helt klarer å se for meg babyen vår som en jenny sofie. Ellers har vi tenkt på Sarah Amalie Michelle Og så står vi bom fast igjen.. Noen som kunne tenke seg å dele noen fine jentenavn med oss???
prebs Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Jeg synes alle navnene deres var kjempefine - bortsett fra Michelle som jeg absolutt ikke liker. Jeg synes Jenny Sofie hadde en god begrunnelse og ville holdt fast på det. Eller hva med Sarah Amalie? Ellers noen navn jeg liker godt: Johanne Hedvig Maria Marie Nora Emma Emilie Helene Julie Marte Martine Nikoline Caroline Eline Lykke til iallfall!
grace&hope Skrevet 1. august 2008 #3 Skrevet 1. august 2008 Jenny vet jeg ikke helt om jeg liker, men Sofie er nydelig! Sarah og Amalie er jo poppis navn, og Michelle liker jeg ikke. Jeg gjentar ofte meg selv når jeg skal komme med navneforslag her inne, men her er iallfall noen jentenavn som jeg liker:-) Tomine Adele Selma Alma Iben Oline Louise/a el. Lovise/a Josefine Serine Otelie
Molla-67 Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Jenny Sofie var en uvanlig kombinasjon men veldig fint. Og med begrunnelsen din synes jeg du skal gå for det. Oppkalling er kjempekoselig. Med mindre begge damene lever i beste velgående kan du jo velge hvilket navn du vil bruke til daglig....
sonne Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 Jeg synes Jenny er et fint navn og Sofie er kjempefint. Synes også de passet ganske bra sammen og det er jo koselig med oppkalling da. Jeg liker også Sarah og Amalie godt. Michelle liker jeg ikke i det hele tatt, har lite sansen for "amerikanske" navn. Andre forslag: Aurora Celine/Seline Cerine/Serine Emilie Emeline Elida Eline Frida Fride Helene/Helena Iselin Julie Julia Live Malin Malene Martine Miriam Mia Mari Nora Olivia Pia Rikke Tiril Vilde
Frøken Freken Skrevet 1. august 2008 #7 Skrevet 1. august 2008 Du er heldig som har så fine navn å kalle opp med - jeg ville gått for Jenny Sofie. Jeg vurderte Jenny til jenta mi som kommer i September, men mannen min ville ikke høre snakk om det:( Sofie er finest i dobbelnavn, syns jeg, men det er fordi jeg kjenner så mange som har kalt barna sine det. Lykke til!
Frøken Freken Skrevet 1. august 2008 #8 Skrevet 1. august 2008 Forresten vet jeg om en som har kalt dattera si for Fryd, og det syns jeg er et utrolig velklingende navn!!!
Gjest Skrevet 1. august 2008 #9 Skrevet 1. august 2008 Jeg har selv ei lita datter som heter Jenny, så syns såklsrt navnet er nydelig. Har også ei datter som heter Sofia, så jeg liker også Sofie veldig godt. Syns det er veldig koselig at du vil kalle opp etter noen som betyr mye for deg, Jenny Sofie er en veldig fin kombinasjon. Jeg liker også Sarah og Amalie veldig godt. Michelle er ok, men ikke noe jeg ville valgt selv. Ella Milla Cecilia Matilda Selena Leah Linnea Matea Otilia Sofia Johanna Hanna Selma Tiril Ava
Vannmann35 Skrevet 1. august 2008 #10 Skrevet 1. august 2008 Jeg er ikke glad i Jenny, men synes Sofie er pent. Jenny Sofie er uansett en pen kombinasjon da, så liker dere det - bruk det, oppkalling er koselig! Synes disse navnene er penere enn de andre du foreslå i alle tilfelle, dvs. Amalie er pent, men veldig oppbrukt... Ellers, hva med Amelie eller Sofie Amelie?
prysseluskan Skrevet 1. august 2008 #11 Skrevet 1. august 2008 Jenny Sofie er et nydelig navn da! Måtte sjekke på ssb og det er 97 kvinner som heter Jenny Sofie. Gå for det! : ) Sarah og Amalie er også fine navn, men Michelle liker jeg ikke. I det hele tatt.
Frustrert76 Skrevet 1. august 2008 #12 Skrevet 1. august 2008 Koselig m oppkalling. liker Jenny Sofie.klinger bra og:)
megc Skrevet 1. august 2008 #13 Skrevet 1. august 2008 Jeg liker både Jenny og Sofie. Jenny står nok sterkest!! Hvorfor ikke ta Jenny og spare Sofie til nestemann?? Er ikke fan av doble navn, skjønner du! Liker SARA uten -h, og Amalie er fint. Michelle liker jeg langtifra! Minner om playboy/ "midtsidepikenavn"...
kran Skrevet 2. august 2008 #14 Skrevet 2. august 2008 Er tante til en nydelig vill og morsom jente som heter Jennie Sofie.
huldra87 Skrevet 3. august 2008 #15 Skrevet 3. august 2008 Jenny Sofie var nydelig, sterkt, stødig, pent, og ikke minst oppkalling fra begge hennes to sider av familien! Hva mer er det og ønske seg? :-) Michelle liker jeg ikke. Altfor sukkersøtt og rosa balettkjole! Sara og Amalie er fine og stødige navn. Jeg deler ikke noen fine jentenavn med dere, for jeg synes at Jenny Sofie var fint! ;-)
♡Rebekka - FØDEKLAR ♡ Skrevet 10. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 10. august 2008 Dere er alle så snille;) Samboeren min er ikke særlig glad i jenny. Vet ikke hva det er med menn og jenny jeg. Han er veldig glad i Amalie, men alle sier det poppis navn. Jeg kjenner ingen som heter Amalie så derfor er det kanskje litt lettere for meg å like det. (?) Men tror jeg skal prøve å overtale han til jenny sofie. Problemet er bare at hun vil få to lange etternavn også. Jenny sofie Steinfeld Rosberg blir liksom i det lengste laget. hehe..
Gjest Skrevet 10. august 2008 #18 Skrevet 10. august 2008 Jenny Sofie er kjempefint Du kjenner henne jo ikke enda, og har ikke sett henne (går ut fra at hun ikke er født enda), så kanskje hun passer til å hete det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå