Gå til innhold

Er det stor overgang fra 3 til 4 barn?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

..jeg tror hvor stor overgangen blir er avhengig av hvor gamle de andre barna er! :-)

Er de tette i alder blir det mye jobb i starten, men når jeg fikk tredjemann var jentene mine 5 og 7 år og de har vært mye til hjelp som selskapsdamer, hentepiker o.l. Så jeg syntes overgangen fra en til to var større enn fra to til tre, for de to eldste er det bare 20mnd mellom. To så små barn samtidig er arbeidssomt! Men en fordel nå som de er større, da....

Hei! Vi venter barn nr 5, og har barn i alder 3-9. Barselperioden var tøff da fjerdemann kom, og kanskje det første året og. Men så løste det seg opp. De største ble større og minstemann var en aktiv og selvstendig solstråle som absolutt er til stor glede for hele familien. Var nok mer sliten etter å ha fått de tre første så tett som vi gjorde. (tre barn på fire år) Var egentlig klar for å stoppe etter 3, men hadde snakket om fire i så mange år at vi var redd vi ville angre når vi ble eldre, på det barnet som vi bestemte oss for ikke å få.

Men etter fjerdemann var vi klare på at nå var det nok. Men sannelig følte vi ikke etterhvert at her manglet det jammen en til! Så nå kommer ei lita jente til oss iløpet av de neste ukene. Nå er de største så store at de ikke er like krevende fysisk som når fjerdemann kom, så jeg tror det skal gå bra!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...