Gjest Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 hun tåler ikke melkeprotein og vi har gitt sinlac sin grøt fra nestle`.men det hadde vært godt med litt variasjon.noen som vet om det er andre grøttyper uten melk?
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 hei vi har akkurat vært hos ernæringsfysiolog og snakket om dette her er lista jeg fikk fra henne risgrøt og maisgrøt fra nestle og holle/helios grøter fra helsekost og sinlac. fikk tips om et par nettsider også www.alergimat.no og www.utenmelk.no. har dere ikke vært og snakket men en eræringsfysiolog? vi har fått veldig god hjelp og oppfølgning av sønnen vår og det er jeg glad for! det er ikke lett dette her...
KoneTilMannenMin Skrevet 1. august 2008 #3 Skrevet 1. august 2008 hej Iliana kan jeg bara spørre om en ting her? var det fastlegen som skickade dere vidare till ernæringsfysiologen eller tog dere kontakt selv? fant ut att gutten min er melk allergiker, var hos fastlegen og fick noll hjelp... så her sitter vi fast med den jækla sinlac grøten før mamma orkar ikke pumpa mera....vet ju ikke hvordan jag ska gøra ting ner han blir eldre eller noe alltså... han er 6mnd n...
3 har blitt 4 Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Hei,-) Har dere prøvd mme fra geit?Det har de i de fleste helsekostbutikker(der er det som regel masse gode råd og få også!).Holle har flere gode grøter.Stikk å snakk m de på helsekosten!
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 hei LinuMamma sønnen vår fikk allergisjokk og vi var mye på sykehuset og det er de som har ordnet time hos ernæringsfysiolog. men vi får også god oppfølgning av fastlegen. uff du burde jo absolutt fått noe hjelp av fastlegen din! det er ikke lett å finne ut av slike ting selv. snakk med fastlegen din igjen og får du ikke noe hjelp så bytt fastlege og kontakt en ernæringfysiolog selv. lykke til!
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 de som er allergiske mot kumelkproteiner bør ikke drikke geitemelk heller fordi den innholder proteiner som er veldig like til kumelkproteiner. laktoseredusert melk inneholder også kumelkprotein. ris-,soya eller havremelk kan bruker i matlaging ol men ikke som hoveddrikk til barn under 3 år pga næringstoffer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå