Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ble ekstremt hyperstimulert ved IVF forsøket vårt, gikk da på menopur (150IE) i 8 dager bare, men det var tydeligvis alt for mye. Var høygravid i nesten 20 uker, lå til tappinger og var på sykehuset i nesten 7 uker - kjipt. Dette satte en skikkelig støkk i meg og jeg ønsker ikke å gjenta dette. Jeg er nå gravid,heldigvis - så noe godt kom det ut av det, og det var verdt alle smertene - men jeg sitter å tenker litt, for jeg har 2 +1 egg på frys, og har hørt at man ikke kan bli overstimulert i slik grad ved fryseforsøk, stemmer det?

Hva går dere på, dere som har prøvd fryseforsøk?

Jeg er overhode ikke klar for mere væske i buken, dren i magen, tappinger og enorme smerter..........

men det hadde vært koselig med en liten en til, slik at vesla fikk en liten søster eller bror.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du blir ikke overstimulert ved fryseforsøk. Du skal bruke verken spray eller sprøyter, men Progynova tabletter for og få livmorslimhinnen tykk og god:)

Skrevet

Hei igjen!

Nei, du blir ikke overstimulert i fryseforsøk, da du ikke stimuleres med slike hormoner som i et ordinært forsøk. Du bruker er østrogen som (progynova) som bygger opp slimhinnen i livmoren. Sjekker slimhinnetykkelse med UL. Tar progesteronstøtte fra rundt et par dager før eggene settes inn, og sammen med progynova. Fortsetter med det i opptil 10 uker om du blir gravid.

Jeg fikk satt inn 3 frysegg på forsommeren, og formen var så fin at jeg jogget lange turer, men det skulle jeg nok ikke ha gjort, for ingen av eggene festet seg ;p

Som deg fikk jeg OHSS i mitt ordinære forsøk, likevel tar jeg sjansen på et forsøk til. Jeg kan jo fortelle deg etterpå om OHSS dukker opp 1 gang til (håper ikke det xxxx).

mvh

Skrevet

åh det var jammen godt å høre. Jeg føler meg litt dum som spør, for jeg burde sikkert vite dette, men det gjør jeg ikke. Da er sjansen for søskenforsøk større, helt klart.

Jeg orker aldri mer en slik runde igjen, men så var jeg maks uheldig også, det må sies. Riksen hadde aldri opplevd et lignende tilfelle fikk jeg vite, og takk og lov for det - for 20 uker var lenge nok.

Jeg regnet neste ikke med at man ble overstimulert på samme måte, siden det ikke er noen egg som skal hentes ut - men greit å høre med dere som har erfaring.

Skal se det blir søsken/fryseforsøk på oss neste år da ;o)

det hadde vært kos. Har bare to forsøk, siden vi har 1 +2 på frys - så sjansene for å lykkes er vel heller små - men vi får leve i trua ;-)

Tusen takk for tilbakemeldingene og ja Lissi65, det hadde vært hyggelig med en tilbakemelding om du opplever det igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...