Gå til innhold

Hjelp! plutselig drikker han nesten ingenting melk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 3 mnd veier 7025 og er 66 cm lang. Jeg fikk da beskjed på helsestasjonen at han var en "slank" gutt... Men nå i en uke så vil han nesten ikke ta flasken.

Han drikker pittelitt (20ml eller noe sånt) så vrir han seg bort og nekter å ta flasken igjen!!! Helt plutselig begynte han med dette.... Skikkelig frustrerende!

Burde jeg være bekymret? Noen som har erfart det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemet som deg jeg,men jeg tenker litt på om det kan være denne knall varmen som gjør ungene litt rar i mat veien..Min gutt har fått flaske siden han ble født og vi har aldri hatt noe problem med at han ikke vil spise...

Nå har da tempraturen synken en del,merker litt bedring heldigvis.Man kan ikke presse i barnet mat hvis det virker friskt og normalt.Er barnet slapp og syk kan det være noe man burde få sjekket opp!!!

Skrevet

du har ingenting å beskymre deg fårr.... vist ikke barnet ditt vil ha mat er det ikke sultent... hadde samme med den første dattra mi... de regulerer maten fint selv... og jeg er enig at det er varmen som kan ha en ting i bildet,,, men så lenge du har noen fulle tissebleier og barnet ditt ikke er dehydrert så går det bra... ded du kan høre med helsesøster om er om du kan gi barnet ditt litt varma vann mellom måltidene får att det får i seg nokk veske... det gjorde vi med datter nr 1...

har nå datter nrto på flaske og hun har ikke reagert lik på varmen...

men bar såver mere....

Skrevet

Hei.

Skjønner godt at du er bekymret. Men jeg har hatt litt av samme problem med jenta mi. Da spesielt hver gang hun holder på å få tenner. Kunne gå flere dager nesten uten mat i det hele tatt. Men så plutselig var alt ok igjen.

Det er vel bare å tilby, og la barnet bestemme selv. Det går godt an å gi vann også. Det er bare godt for dem.

Skrevet

Tusen takk for mange tips:)

Han er glad i vann så det får han sånn innimellom.

Men han får tenner... Jeg dro til helsesøstra og det er tydelig tenner som kommer.. og ikke bare 1 neida han har ivertfall 4 som står å presser i gomman på han. Helsesøstra var helt sjokkert for det hadde hun aldri sett før... så da er det jo ikke så rart han protesterer litt:)

Huff stakars liten!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...