Gå til innhold

Hvem har ansvaret for denne skråningen? hage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nytt byggefelt. Vi har gjerdet inn vår hage. Det er en skråning ned fra vårt gjerde til naboens innskjørsel og hage. Hvem av oss har ansvaret for beplantning etc i denne skråningen? Føler at det er litt rart hvis jeg skal gå på deres tomt/hage og luke bed og sånt...

Skrevet

Hvis det er naboens tomt så er det deres ansvar, og også deres valg om de vil gjøre noe ut av den.

Skrevet

det er ikke fellesomeråde da?

Skrevet

hehe.. altså naboens ansvar..

Skrevet

Vet ikke om skråningen er naboens tomt egentlig. Kanskje litt av skråningen.

Skrevet

Nei. Det er ikke noe felles område mellom oss..

Skrevet

Da kommer det jo helt an på hvor tomtegrensa går? Dersom tomtegrensa går langs naboens innkjørsel, er det dere som eier skråningen - og dermed har ansvaret. Dersom grensa går der dere har satt opp gjerdet, er det naboen som eier skråningen - og har ansvar.

Skrevet

Men da er det jo klart. Om dere har gjerdet inn deres del, og ikke eier mer, så er det naboens.

Og da naboens ansvar.

Skrevet

Takk for svar.

Må nok ta en titt på hvem som eier tomta jeg da. Gud, håper det er naboens. Jeg har IKKE grønne fingre og skråingen er laaaaaaaaang! Det blir i så tilfellet krypmispel (heter det det?), slik at det blir minst mulig arbeid!

Skrevet

Det burde jo stå sånne pinner som viser hvor tomtegrensene går???? Disse skal alltid stå ned i bakken. Jeg hørte faktisk noe her om dagen at man får bot hvis man ødelegger disse pinnene. Det er jo hvis noen oppdager det da selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...