enik<3M06&L08<3 Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 lillemann vil gjerne puppe hver time når han er våken, på dag tid sliter jeg med og få han til og sove mer en kvarter av gangen, uten om når vi går tur, eller kjører bil. problemet trur jeg er at han sovner på puppen, og får da ikke rapet før all lufta har gått ned i systemet.. jeg kan ikke skjønne at jeg ikke skal ha nok næring. jeg full ammet 1 mann i 6 mnd. og han her sover jo 3-4 timer i strekk når han først sovner!! hva skal jeg gjøre? han er 1 mnd
Expat Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=70 I denne varmen er det også viktig at du kler helt av barnet før amming, bare bleie og evt sokker.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 1. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2008 Expat takk for tråd, men jeg føler at jeg ikke helt kan sette oss i den problem stilligen der, jeg har ikke lite melk, han har ikke gulsot, og han sover egentlig ikke mye heller, han sovner bare på puppen, og 5 min etterpå er han våken igjen og vil ha pupp, og han suger fint hele veien.. nå har jeg begynt og ta han fra puppen oftere så han skal rape før han sovner. vi har akkurat sovet 3 timer, så når han våkenet var han jo kjempe sulten, la han til puppen, han spiste, rapet og ville ha mere pupp, la han til igjen. han spiste bra, rapet, og så... kom ALT opp igjen.. og nå er han seff sur, hva gjør jeg??
Expat Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Ok, jeg tror han er i prosess av øking av melken din. Magen har ikke helt est ut nok, derfor kommer en del opp. Mest sannsynlig har du en flott melkeproduksjon og du vil knapt tro hvor mye han spiser i en slik runde. Vær svært forsiktig i raperundene nå, egentlig holder det at du har ham opp til deg front til front og har ham helt i ro der. Gjerne i 15 min. Om du har god produksjon og han IKKE har mye bleier hver dag (6+) og ikke god oppgang i vekt er det lurt om du snakker med fastlegen om refluks og laktoseintoleranse i uken som kommer.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 1. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2008 oki.. tusen takk.. føler at du kan ha rett i det su sier der, så jeg skal gjøre som du sier.. skal også reise ned på helsestasjonen på mandag og kjekke vekta hans, for og se... jeg har iallfall mye melk, melkespreng etter en time, og jeg kan ikke dusje, smøre, lufte eller ha noe form for berøring av puppen i fri luft uten at det lekker... hva har refluks og laktoseintoleranse for noe og si? hva innebærer det liksom?
Expat Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 Om det er en uheldig refluks medfører det at de faktisk gulper opp det aller meste de spiser pga umoden lukkemuskel i magesekken, da går de dårlig opp i vekt, barnet er ulykkelig, lite tissebleier. Da får du fortykker hos legen. (det er noe som kalles funksjonell refluks, det er bare at de sprutgulper overskudd, et klesvaskproblem). Om det er laktoseintoleranse er gjerne hver eneste bæsjebleie spinatgrønn og skummende, barnet ulykkelig, dårlig vektøkning. Behandles ved at du har enzymer i pumpet melk en dag eller to før barnet får den, eller barnet får mme uten melkesukker. Husk da å ta med en bæsjebleie, legen skal ta pH prøve av den. Er det at barnet får for mye formelk, så er det også grønne bleier, mindre skummende, dårlig vektoppgang, ekstremt mange tissebleier. Altså er det vektoppgangen som er viktig, sammen med antall bleier! !
enik<3M06&L08<3 Skrevet 1. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2008 hmm.. må tenke... han tisser bra, vet ikke om han tisser normalt eller mye!! han har stortsett bæsj i hver eneste bleie, og den varier fra gul til veldig grønn. som nevnt tidligere, er han mye missfornøyd, spiser myyye, gulper mye.. når han er våken og ikke spiser vil han bare ha nærkontakt, så fort jeg legger han fra meg skriker han(går aldri mer enn 5 min) og han skriker så intenst at jeg ikke har samvittighet til og bare la han ligge der. så jeg begynner og bli sliten, enten pupper jeg, ellers går jeg med han på armen... veldig uvant, for nr en var ikke sann i det heletatt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå