ifie Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 I en annen tråd her ønskes det DVD-anbefalinger til en ett-åring, og det kom mange forslag! Mens Juballong fortsatt gikk på lørdagsmorran pleide vi å se på det fordi gutten vår likte pipestemmen til den jenta/dokka så godt, men ellers er det svært lite han bryr seg om TV´en. Er det flere ettåringer som er mer interessert i skjæra i treet og småstein?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Min gutt er 18 månder og han ser ikke noe serlig på tv. han har begynt og følge med litt om den står på, men han syntes ikke det er noe gøy og gidder ikke se lenge. Har sett noen tråder jeg oxo om dvd titting, men jeg har igrunnen ikke tenk på det for har liksom trodd han var forliten til det ikke vet jeg... og småstein ja, det er fortiden den store hitten
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Min på 16 mnd. er ikke det minste interessert i TV. Han er interessert i fjernkontrollen, derimot...
KineC Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Hehe.. samme her, her er det å fjernkontrollen som er tingen. Mens søstra, hun så på tv fra hun kunne feste blikket nesten.. begynte med reklame.. hun er ennå tvslave
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Poden vår ser stort sett bare på tv/dvd når vi skal på lengre bilturer. Hjemme så er det veldig sjelden han intr seg for tv, bortsett fra når det er en musikk kanal som står på.... Han elsker musikk, og danser som bare det når "kjente" sanger kommer. Her går det stort sett i bøker....
Bergene Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 Jenten vår er 15 mnd. og vi har ikke en gang prøvd å se om hun er innteressert i barnetv/barnefilmer.
lille me og mine Skrevet 1. august 2008 #7 Skrevet 1. august 2008 jenta mi er nå bare ti mnd da, men har aldri vist interesse for tv og ser ikke ut som om det forandrer seg med det første. Fjernkontrollen derimot
Nenya^juni2010 Skrevet 1. august 2008 #8 Skrevet 1. august 2008 Knøttet her er 13 mnd og bryr seg lite om tven.. Bortsett fra når det er musikk der, da danser han og rister på rompa:) Og så er det veldig spennende og slå av og på tuneren for å se hva som skjer:)
Mamma til to tette Skrevet 1. august 2008 #9 Skrevet 1. august 2008 Tven som et teknisk medium er av interesse ,-) Samme som tuner, cd-spiller, dvd og videospiller. Og fjernkontrollen kan man jo bruke som mobil. Ellers liker han introer, f.eks til barne-tv men med en gang programmet starter så raser han avgårde. Er snart 16 mnd og er for opptatt med å gå rundt og utforske verden til å sitte på rumpen. Nattstellet her består mer i å lese en bok og synge noen sanger.
Mor di! Skrevet 1. august 2008 #10 Skrevet 1. august 2008 Hmm...har faktisk aldri komt på å skru på tv-en primært for at han skal se på den. Tv-en har jo selvfølgelig stått på, men uten at han nevneverdig har vist veldig stor interesse for det. Men det er helt greit syns jeg! Jo lengre han kan vente med å bli tv-slave, jo bedre. Han har to store tv-slaver til å slektes på =)
Gjest Skrevet 1. august 2008 #11 Skrevet 1. august 2008 Lillemor er ikke særlig interessert i tven ennå, noen ganger om noen synger, når det er morsomme dyr der eller et eller anna som hun blir betatt av så titter hun et par min, men ikke mer. Jeg pleier ofte å ha tvn stående på som bakgrunnstøy uten å se på, syns det er koselig, så er jo bra at hun ikke ser mye på den. Men har lyst til å kjøpe/laste ned teletubbies for moro skyld og se hvordan hun reagerer
Gjest ~Xmas08~ Skrevet 3. august 2008 #12 Skrevet 3. august 2008 Gutten vår på 14mnd ser ikke på tv. Har tv'n i kjellerstua og der er han aldri. De gangene han har glimta på tv har vært hos besteforeldre. Er ikke tilhenger av tv til så små barn jeg
ariel78 Skrevet 3. august 2008 #13 Skrevet 3. august 2008 Min jente på 1 år klarer og følge med i maks 2 min før hun fyker videre. Setter aldri på dvd for henne, men hvis storebror ser på er hun ikke veldig interesset. Mener han var nærmere 2 før han begynte og like tv.
Ei stor og ei lita:) Skrevet 5. august 2008 #14 Skrevet 5. august 2008 Min datter på 13 mnd ser litt på Barnas supershow. Storesøster har dvd av denne gjengen, og da benker minstemann seg foran tv sammen med storesøster. Men ser i ca 10 min, leker litt med andre ting, sp setter hun seg i stolen og ser i 10 min igjen. Men andre barne tv program er ikke intersante for henne.
Lemurfraktur Skrevet 5. august 2008 #15 Skrevet 5. august 2008 Min lille gutt på 20 mnd har overhodet ikke noen ro til å se på tv ennå. Kan kanskje følge litt med i ett minutt eller to hvis det dukker opp noe på skjermen som fanger interessen.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #16 Skrevet 6. august 2008 Min synes til nød Drømmehagen går ann, men ellers viser hun ingen interesse for tv. Jeg lurer på hvordan dere få de til å sitte stille mer enn et halvt minutt for å se på jeg...hehe min gjør ikke det med mindre hun er trøtt og sitter på fanget.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #17 Skrevet 6. august 2008 Min på 13 mnd er ikke så veldig interessert, men han kan sitte og se litt innimellom. Vi har i grunnen kun på barne-tv og en og annen DVD fordi han har to eldre brødre som vil se, ellers hadde jeg ikke satt på tv bare til ham, det synes jeg er unødvendig når de er så små.
Mamma Mirabell Skrevet 6. august 2008 #18 Skrevet 6. august 2008 gutten min er 13 mnd og ser ikke på tv.. Har en på snart 6 år også så tven står på her men han er ikke intressert i noe av det som er på... Greit det da :)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #19 Skrevet 7. august 2008 Det er ikke vanlig at så små barn er interessert i tv, men det er et tidlig tegn på høy intelligens. Det må være rom for at foreldre som har barn med spesielle evner/ interesser kan diskutere dette også!
ifie Skrevet 7. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 7. august 2008 Anonym 10:09 Det er et forum som heter "Begavede barn". Prøv der!
Luans mamma Skrevet 7. august 2008 #21 Skrevet 7. august 2008 Gutten min har alltid vært fascinert av TV. Men det er ikke alt han gidder å sitte lenge å se på. Da han var ca. 7-8 mnd var det kun Drømmehagen som var interessant. Nå som han er 13 mnd varierer det veldig. Men han elsker fremdeles Drømmehagen. Han er bl.a glad i Fantorangen, Postmann Pat (det er bilen og pusen som er det interessante), Ole Brumm og vennene hans og Pingu. Men det er ikke alltid han har tid til å sitte i ro og se TV. Vi ser egentlig ikke så mye på TV. Kun litt på morgenen på NRK Super og BarneTV i helgene (Fantorangen og Drømmehagen).
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #22 Skrevet 7. august 2008 Der er det cirka ingen aktivitet. Dessuten så er det mye som diskuteres på småtroll som kunne vært diskutert et annet sted. Og sepå skravle, der er det mange tråder som egentlig hører til andre steder! Men tingen er at man gjerne vil skriver der det er litt aktivitet, så da blir det sånn.
Sabina og gjengen Skrevet 8. august 2008 #23 Skrevet 8. august 2008 Siden det ikke er anbefalt at barn under 18 mnd ser tv introduserte jeg aldri tv for trollungen før den tid. Han var vel rundt 20 mnd da han fikk sin første dvd og det var byggmester bob, han elsker å se på "bysse bopp" og "Elelias" (Elias) men han får ikke lov så veldig ofte, nå er han straks 2 år, jeg har litt over to mnd til termin og formen er skikkelig nedtur med kraftig bekkenløsning og MYE halsbrann. Må innrømme han får se litt mer film nå om dagen enn før.. Heldigvis er han flink til å leke også
Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #24 Skrevet 10. august 2008 Visste ikke at barn under 18 mnd ikke bør se tv... Gutten min er 15 mnd,og har sett tv siden han var 7-8 mnd... Kanskje ikke så lurt det da? Han ser litt på tv viss det er Mikkes Klubbhus som er på,eller Ole Brumm,og til nøds Små Einsteins Vi har Playhouse Disney. Av og til står det på sånn at han kan ha noe å se på imens jeg lager middag eller vasker.. Han syns det er gøy,men det varer ikke så altfor lenge at han klarer sitte i ro.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 10. august 2008 #25 Skrevet 10. august 2008 nå får jeg litt dårlig samvittighet, men min gutt på snart 2 år, elsker å se tv. han har likt det siden har var rundt 1 år. liker godt barnprogrammer på disney channel ol. har fra han var ganske liten likt godt ole brum og tigergutt! men aller kjekkest er dyreprogrammer og sport, golf og fotball og sykkel..heheheh akkurat som far!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå